Nowe, dnia 15 grudnia 2020r.
Nasz znak: IKS.271.199.2020.MC(PP) ZAPYTANIE OFERTOWE Urząd Gminy w Nowem, zwraca się z zapytaniem ofertowym na wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z uzyskaniem niezbędnej zgody administracyjnej (zgłoszenia/prawomocnej decyzji pozwolenie na budowę) dla inwestycji „Budowa drogi dojazdowej w technologii nawierzchni bitumicznej w miejscowości Rychława na części dz. nr 104.” W niniejszym postępowaniu, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro, nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych – ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jedn.: Dz. U. z 2019r. poz. 1843, nazywana dalej ustawą pzp lub PZP). Podstawę wyłączenia stosowania ustawy stanowi jej art. 4 pkt 8. 1. Nazwa i adres Zamawiającego Gmina Nowe, Plac Św. Rocha 5, 86 – 170 Nowe, tel. 052 33 37 210, fax. 052 33 28 466. W imieniu Zamawiającego postępowanie prowadzi: Magdalena Cichowicz, tel. 52 33 37 250, e-mail: zamowienia@gminanowe.pl. 2. Przedmiot zamówienia 1) Przedmiotem zamówienia jest: · opracowanie mapy do celów projektowych, · sporządzenie niezbędnej dokumentacji techniczno – budowlanej wraz z opiniami i uzgodnieniami, · uzyskanie wszelkich zgód administracyjnych niezbędnych do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, · sporządzenie przedmiaru i kosztorysu inwestorskiego, · zinwentaryzowanie i opracowanie nowej stałej organizacji ruchu łącznie z uzyskaniem zatwierdzenia, · uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. 2020 r., poz. 1363), lub alternatywnie uzyskania innej zgody administracyjnej, wymaganej przepisami obowiązującego prawa, niezbędnej do realizacji przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego, 2) W dokumentacji projektowej należy uwzględnić: · Budowę drogi w technologii nawierzchni bitumicznej na części działki nr 104, około 650 mb, dostosowanej do ruchu pieszego i pojazdów, · wykonanie nowego oznakowania pionowego i montaż nowych elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, 3) Zakres dokumentacji objętej zamówieniem powinien zawierać: a) pięć egzemplarzy projektu budowlanego opracowanego przez osoby posiadające wymagane uprawnienia budowlane i przynależne do izby samorządu zawodowego, b) projekt wykonawczy dla każdej z branż – 2 egz.; c) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót – 2 egz.; d) przedmiary robót z uwzględnieniem robót towarzyszących; – 2 egz.; e) kosztorys inwestorski na podstawie opracowanych przedmiarów 4) Wykonawca zobowiązany jest ponadto do: a) do dwukrotnej aktualizacji kosztorysów w okresie obowiązywania rękojmi) – 2 egz., b) utrwalenie kompletnej dokumentacji projektowej i kosztorysowej w formie elektronicznej edytowalnej *.doc, *.docx., *.ath, *.kst, *.dwg, a także w wersji niedytowalnej w formacie *.pdf (dotyczy to m. in. zatwierdzonego projektu budowlanego) – zapis na dysku CD/DVD lub pendrive 5) Wszystkie opracowania Wykonawca zobowiązany jest wykonać zgodnie z potrzebami Zamawiającego oraz przepisami prawa, w tym aktualnie obowiązującymi przepisami techniczno – budowlanymi i obowiązującymi normami, a także zasadami wiedzy technicznej oraz przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań racjonalizujących koszty budowy i eksploatacji obiektu, w szczególności zgodnie z: · Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz.U. 2013r., poz.1129). · Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. z 8 czerwca 2004 r. Nr 130, poz. 1389). · Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. 2019 r., poz. 1843). · Wszelkimi niezbędnymi przepisami z zakresu Prawa budowlanego, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, obowiązującymi standardami, obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej. 6) Na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej Zamawiający przeprowadzi postpowanie zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych na wykonanie robót budowlanych. 7) Wykonawca przeniesie na Zamawiającego całość majątkowych praw autorskich do dokumentacji, o której mowa powyżej, na wszystkich polach eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1231 z późn. zm.), w tym także prawo do zezwolenia na wykonywanie zależnych praw autorskich z chwilą zapłaty wynagrodzenia za przedmiot zamówienia. 8) Wizja lokalna – zaleca się, aby każdy Wykonawca dokonał wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem usługi będącej przedmiotem zamówienia oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy; koszt wizji lokalnej poniesie Wykonawca. 9) Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego udzielania pisemnych odpowiedzi i wyjaśnień na zapytania złożone do zamówienia publicznego ogłoszonego na podstawie dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot zamówienia, a także do współpracy w trakcie realizacji robót budowlanych wykonywanych na podstawie niniejszej dokumentacji. 10) Zamawiający bezwzględnie wymaga ścisłej tożsamości wersji papierowej dokumentacji z wersją elektroniczną. Oznacza to w szczególności, że projekt budowlany w wersji elektronicznej nieedytowalnej musi zawierać pieczęcie organu administracji architektoniczno-budowlanej. 11) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): · 71320000-7 - usługi inżynieryjne w zakresie projektowania; · 71220000-6 – usługi projektowania architektonicznego; · 71242000-6 – przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów. 3. Warunki udziału w postępowaniu i sposób potwierdzania ich spełniania: - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują odpowiednią zdolnością techniczną lub zawodową: Wykonawca winien wykazać, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie minimum 1 usługę polegającą na wykonaniu dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę o wartości nie mniejszej niż 20 000,00zł netto; W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany przedstawić wykaz usług i dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz, którego te usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. Wyżej wymieniony wykaz stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego. Jeżeli Wykonawca z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – Oświadczenie Wykonawcy. 4. Wyjaśnienie treści zapytania ofertowego Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego wpłynie do Zamawiającego nie później niż na 3 dni przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego wpłynął później niż na 3 dni przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający umieści na stronie www.bip.gminanowe.pl. Prosimy zatem o bieżące śledzenie w/w strony internetowej. 5. Odrzucenie oferty Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: 1) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego; 2) zawiera błędy w obliczeniu ceny; 3) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia; 4) Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu; 5) Wykonawca nie dostarczył wraz z ofertą dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 6. Unieważnienie postępowania Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podawania przyczyny, w szczególności gdy wartość najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę jaką przeznaczono na realizację zamówienia. 7. Sposób przygotowania oferty 1) każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę; 2) ofertę należy sporządzić w języku polskim, w sposób czytelny na komputerze, maszynie do pisania lub pismem odręcznym; 3) do wypełnionego formularza ofertowego należy dołączyć wypełniony wykaz usług i oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych Wykonawcy. W przypadku składania oferty przez przedstawiciela Wykonawcy, do oferty powinno być dołączone stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem; 4) cena ofertowa musi uwzględniać maksymalny koszt realizacji zadania; 5) cena oferty podana w formularzu ofertowym musi być wyrażona w złotych polskich; 6) cena winna być wyrażona w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (tj. z dokładnością do 1 grosza), przy czym Zamawiający przypomina, że obowiązujące matematyczne zasady zaokrąglania są następujące: a) w sytuacji, kiedy na trzecim miejscu po przecinku jest cyfra „5” lub wyższa, wówczas wartość ulega zaokrągleniu „w górę” (to znaczy, że: np. wartość 0,155 musi zostać zaokrąglona do 0,16), b) w sytuacji, kiedy na trzecim miejscu po przecinku jest cyfra „4” lub niższa, wówczas wartość ulega zaokrągleniu „w dół” (to znaczy, że: np. wartość 0,154 musi zostać zaokrąglona do 0,15); Wykonawcy przy dokonywaniu wszelkich obliczeń muszą przestrzegać powyższych zasad zaokrąglania. W razie pomyłki w tym zakresie Zamawiający dokona poprawek zgodnie z wyżej przedstawionymi zasadami, 8. Miejsce, termin i sposób składania ofert 1) ofertę należy złożyć w formie pisemnej (na załączonym formularzu) do dnia 23 grudnia 2020r. do godziny 10:00 w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Gminy Nowe, pok. nr 5, Plac Św. Rocha 5, 86-170 Nowe . Biuro Obsługi Interesanta jest czynne od poniedziałku do czwartku w godzinach 8-15, piątek 8-14. składając ofertę pisemnie prosimy ją zaadresować na adres Zamawiającego i opatrzyć informacją: Oferta na zadanie pn.: Wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę dla inwestycji „Budowa drogi dojazdowej w technologii nawierzchni bitumicznej w miejscowości Rychława na części dz. nr 104.” 2) Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską. 9. Sposób oceny ofert i wybór najkorzystniejszej oferty 1) kryterium decydującym o wyborze oferty jest cena (100%); 2) za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów; 3) sposób obliczania kryterium - według wzoru: najniższa cena z rozpatrywanych ofert Ilość punktów = ----------------------------------------------------- x 100% cena badanej oferty 4) Wykonawca może uzyskać maksymalnie 100 punktów. 10. Umowa i termin realizacji zamówienia 1) Wykonawca który złoży najkorzystniejszą ofertę będzie zobowiązany do podpisania umowy w terminie do 7 dni od dnia przesłania informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej; 2) Wykonawca zobowiązuje się zrealizować przedmiot zamówienia w terminach: a) wykonanie dokumentacji projektowej do 30.04.2021r. b) uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót, na które nie wniesiono sprzeciwu: do 31.07.2021r.; 11. OBOWIĄZEK INFORMACYJNY dotyczący przetwarzania danych osobowych w związku z udzielaniem zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.) Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016, nr 119, s. 1), zwanego dalej „RODO”, informuję, że: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Nowe z siedzibą mieszczącą się pod adresem: Plac Św. Rocha 5 86-170 Nowe tel. 52 33 37 210.– reprezentowany przez Burmistrza Nowego, zwanego dalej „Administratorem”. 2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani/Pan skontaktować się pod adresem e-mali: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie, kierując korespondencję pod adres siedziby Administratora. 3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub konkursu, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 EURO, zwanego dalej „zamówieniem”. 4) Pani/Pana danych osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – jako niezbędne do wykonania umowy, której jest Pani/Pan stroną lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy, a także na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO – jako niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na mocy przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 ze zm.) oraz innych przepisów prawa. 5) w związku z przetwarzaniem danych w celu, o którym mowa w ust. 3, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: a) podmioty uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa, b) podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem są współadministratorami danych osobowych lub przetwarzają w imieniu Administratora dane osobowe, jako podmioty przetwarzające. 6) Administrator nie ma zamiaru przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych. 7) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu określonego w ust. 3, jak również przez okres w zakresie wymaganym przez ustawę z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 553 ze zm.), akty wykonawcze do tej ustawy oraz inne przepisy prawa. 8) w związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu: a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do otrzymania kopii danych podlegających przetwarzaniu, b) prawo żądania sprostowania danych osobowych które są nieprawidłowe, a także prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych[1], c) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w następujących przypadkach: - gdy kwestionuje Pani/Pan prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych, - jeżeli przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Pani/Pan sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystania, - Administrator nie potrzebuje już danych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Pani/Panu do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, - Jeżeli wniosła/wniósł Pani/Pan sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu. d) prawo do przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO. 9) w związku z przetwarzaniem przez Administratora Pani/Pana danych osobowych nie przysługuje Pani/Panu: a) prawo do usunięcia danych osobowych, gdyż na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b), d) oraz e) RODO – prawo to nie ma zastosowania w związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w ust. 3, b) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 21 RODO, gdyż nie ma ono zastosowania, jeżeli podstawę prawną przetwarzania tych danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) lub c) RODO. 10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, pod adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. 11) podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy. Niepodanie danych osobowych wyklucza możliwość udzielenia zamówienia. 12) nie podlega Pani/Pan decyzjom, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 RODO. Burmistrz Nowego Czesław Woliński Załączniki: 1. Formularz ofertowy; 2. Wzór umowy 3. Wykaz usług; [1] Realizacja prawa do sprostowania nie może: 1) skutkować zmianą wyniku postępowania ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami prawa; 2) naruszać integralności protokołu zamówienia publicznego i jego załączników.