Do zadań gminy należy ustalanie numerów porządkowych nieruchomości zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a także prowadzenie i aktualizowanie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości. Numer porządkowy ustala się dla nieruchomości zabudowanej lub przeznaczonej pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku jego braku zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub pozwoleniem na budowę. Oznaczenie nieruchomości numerem porządkowym następuje z urzędu lub na wniosek. Właściciele nieruchomości zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego są obowiązani umieścić na nieruchomości, w widocznym miejscu, tabliczkę z numerem porządkowym nieruchomości oraz utrzymywać ją w należytym stanie. Sposób ustalania numerów porządkowych oraz oznaczania nimi nieruchomości określa Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004r w sprawie numeracji porządkowej nieruchomości (Dz.U. z 2004r Nr 243 poz. 2432). WYMAGANE DOKUMENTY - Wniosek o ustalenie numeru porządkowego nieruchomości złożony przez właściciela/użytkownika wieczystego nieruchomości. We wniosku należy wskazać: a) oznaczenie nieruchomości w katastrze nieruchomości oraz numer księgi wieczystej, w której jest ona zapisana, b) jej lokalizację – nazwa ulicy/wsi, c) w przypadku nieruchomości zabudowanej - rodzaj zabudowy, np. budynek mieszkalny, gospodarczy, magazynowy, Wzór wniosku do pobrania. - Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości. - W przypadku wnioskowania o nadanie numeru porządkowego nieruchomości zabudowanej – pismo Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Świeciu o zakończeniu budowy lub zezwalające na użytkowanie obiektu przed zakończeniem budowy. - W przypadku wnioskowania o nadanie numeru porządkowego nieruchomości niezabudowanej jeżeli nieruchomość położona jest na obszarze, dla którego brak jest obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub pozwolenie na budowę. - Aktualny odpis z właściwego rejestru – jeżeli wniosek składa inna osoba niż osoba fizyczna. - Wyrażona na piśmie zgoda właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości na oznaczenie numerem porządkowym – jeżeli wniosek składa inna osoba. - Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej. OPŁATY: - Ustalenie numeru porządkowego nieruchomości nie podlega opłacie skarbowej. - 17 zł opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii. Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Gminy w Nowem lub bezgotówkowej za pośrednictwem banku lub poczty na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Nowem w Banku Spółdzielczym w Nowem nr 17 8173 0005 2001 0000 0303 0002 MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW Sekretariat Urzędu Gminy w Nowem. KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA Referat Inwestycji Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska – specjalista ds. gospodarki gruntami. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY Ustalenie numeru porządkowego nieruchomości i zawiadomienie o tym fakcie wnioskodawcy. TERMIN ODPOWIEDZI Do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletu wymaganych dokumentów. TRYB ODWOŁAWCZY Brak. Osoba niezadowolona ze sposobu załatwienia sprawy może złożyć skargę do Burmistrza Nowego. UWAGI - W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. - Dokumentami stwierdzającymi stan prawny nieruchomości są: odpisy z ksiąg wieczystych lub odpisy dokumentów znajdujących się w zbiorze dokumentów, wypisy aktów notarialnych, prawomocne orzeczenia sądu i ugody sądowe, ostateczne decyzje administracyjne. - W przypadku składania odpisów, wypisów lub kserokopii dokumentów, powinny one w całości zostać poświadczone za ich zgodność z oryginałem przez pracownika merytorycznego tutejszego Urzędu. PODSTAWA PRAWNA - Ustawa z dnia 17 maja 1989r prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2005 r. Nr 100 poz. 1086 z późn. zm.). - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004r w sprawie numeracji porządkowej nieruchomości (Dz.U. z 2004r Nr 243 poz. 2432). - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.). - Ustawa z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225 poz. 1635).
USTALENIE NUMERU PORZĄDKOWEGO NIERUCHOMOŚCI (ADRESU)