RADY MIEJSKIEJ w NOWEM z dnia 27 lutego 2008 r. w sprawie projektu Międzygminnego Kompleksu Unieszkodliwiania Odpadów. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z poźn. zm. [1]) uchwala się co następuje: § 1. Rada Miejska w Nowem opowiada się za nie przystąpieniem gminy Nowe do porozumienia w sprawie wybudowania i zarządzania Międzygminnym Kompleksem Unieszkodliwiania Odpadów dla powiatów świeckiego i chełmińskiego i współfinansowania tego zadania z budżetu Gminy Nowe. § 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Nowego. § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. Burmistrz Stanisław Butyński [1] Zmiany do wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218.
UCHWAŁA NR XVII/97/2008
UZASADNIENIE
do uchwały Nr XVII/97/2008 Rady Miejskiej w Nowem z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie odmowy zawarcia porozumienia międzygminnego w celu wybudowania i zarządzania Międzygminnym Kompleksem Unieszkodliwiania Odpadów dla powiatów świeckiego i chełmińskiego.
Zamierzeniem porozumienia międzygminnego jest powierzenie gminie Świecie zadania publicznego w zakresie wybudowania i zarządzania Międzygminnym Kompleksem Unieszkodliwiania Odpadów dla powiatów świeckiego i chełmińskiego. Zgodnie z zapisami porozumienia podmiotem budującym, zarządzającym i beneficjentem środków uzyskanych z Unii Europejskiej ma być spółka kapitałowa utworzona przez Gminę Świecie i Gminę i Miasto Chełmno.
Porozumienie przewiduje refundację kosztów poniesionych na wybudowanie Kompleksu przez gminy uczestniczące w projekcie. Udział finansowy gminy Nowe wynosi 60,38 zł od mieszkańca ( wg stanu na dzień 31.12.2006 r.) plus należny podatek VAT w wysokości 22%. Powyższa kwota wynika z szacunkowego kosztu całkowitego inwestycji, który wynosi 26 633 960 zł netto, przy założeniu dofinansowania z Unii na poziomie 55% wartości zadania i współfinansowaniu przez gminę Nowe kosztów przygotowania inwestycji, wdrożenia przedsięwzięcia, elementów wspólnych projektu i budowy Zakładu w Sulnówku.
Na koniec 2006 roku gmina Nowe liczyła 10 921 osób, zatem łączny koszt brutto udziału w zadaniu wyniósłby 804 480 zł, przy założeniu, że wszystkie wymienione w porozumieniu gminy przystąpią do projektu oraz przedsięwzięcie uzyska wsparcie finansowe ze środków unijnych na zakładanym poziomie.
Biorąc pod uwagę odległość dzielącą gminę Nowe od planowanych składowisk w Sulnówku i Osnowie i zwiększone koszty transportu śmieci, należy podkreślić, że nie pozostanie to bez wpływu na jednostkową cenę usług wywozu odpadów komunalnych na terenie naszej gminy, co dotknie w największym stopniu samych mieszkańców.
Eksploatowanemu obecnie składowisku odpadów innych niż niebezpieczne w Twardej Górze, w dniu 30 października 2007 roku, Wojewoda Kujawsko-Pomorski decyzją WSRiRW.III.PK/6618-9/07 udzielił pozwolenia zintegrowanego w którym określił termin jego ważności do dnia 29 października 2017 roku.
W związku z powyższym, zważywszy na finansowe aspekty planowanego przedsięwzięcia, które są dla naszej gminy niekorzystne oraz perspektywę korzystania ze składowiska w Twardej Górze jeszcze przez ponad 9 lat, Rada Miejska w Nowem odmówiła przystąpienia do porozumienia międzygminnego w celu wybudowania i zarządzania Międzygminnym Kompleksem Unieszkodliwiania Odpadów dla powiatów świeckiego i chełmińskiego.
Burmistrz
Stanisław Butyński
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Rada Miejska |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | G. Matusiak |
Data wprowadzenia: | 2008-03-25 09:47:52 |
Opublikował: | G. Matusiak |
Data publikacji: | 2008-03-25 09:49:33 |
Ostatnia zmiana: | 2008-03-25 09:50:05 |
Ilość wyświetleń: | 3133 |