WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ
O WCZEŚNIEJ NADANYM NUMERZE PORZĄDKOWYM NIERUCHOMOŚCI
Do zadań gminy należy ustalanie numerów porządkowych nieruchomości zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a także prowadzenie i aktualizowanie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości.
Właściciele nieruchomości zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę zgodnie
z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego są obowiązani umieścić na nieruchomości, w widocznym miejscu, tabliczkę z numerem porządkowym nieruchomości oraz utrzymywać ją w należytym stanie.
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o wcześniej nadanym numerze porządkowym nieruchomości. We wniosku
należy wskazać:
a) oznaczenie nieruchomości w katastrze nieruchomości oraz numer księgi wieczystej, w której jest ona
zapisana,
b) lokalizację nieruchomości – nazwa ulicy/wsi,
c) cel wydania zaświadczenia.
Wzór wniosku do pobrania.
- Aktualny odpis z właściwego rejestru – jeżeli wniosek składa inna osoba niż osoba fizyczna.
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
OPŁATY
17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym nieruchomości.
17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo
jego odpisu, wypisu lub kopii.
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Gminy w Nowem lub bezgotówkowej za pośrednictwem banku lub poczty na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Nowem w Banku Spółdzielczym w Nowem nr 17 8173 0005 2001 0000 0303 0002
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Sekretariat Urzędu Gminy w Nowem.
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA
Referat Inwestycji Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska – specjalista ds. gospodarki gruntami.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym nieruchomości.
TERMIN ODPOWIEDZI
Do 7 dni.
TRYB ODWOŁAWCZY
Zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Nowego w terminie 7 dni od dnia jego wydania.
UWAGI
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia
w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
- Dokumentami stwierdzającymi stan prawny nieruchomości są: odpisy z ksiąg wieczystych lub odpisy
dokumentów znajdujących się w zbiorze dokumentów, wypisy aktów notarialnych, prawomocne orzeczenia
sądu i ugody sądowe, ostateczne decyzje administracyjne.
- W przypadku składania odpisów, wypisów lub kserokopii dokumentów, powinny one w całości zostać
poświadczone za ich zgodność z oryginałem przez pracownika merytorycznego tutejszego Urzędu.
- Zaświadczenie o numerze porządkowym nieruchomości wydaje się na wniosek osoby mającej swój interes
prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2005 r. Nr 100 poz. 1086 z późn.
zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r Nr 98 poz.1071
z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225 poz. 1635).
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | A.Gutowski |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | G. Matusiak |
Data wprowadzenia: | 2007-03-08 11:06:24 |
Opublikował: | G. Matusiak |
Data publikacji: | 2007-03-08 11:07:35 |
Ostatnia zmiana: | 2018-06-26 12:13:38 |
Ilość wyświetleń: | 4626 |