Zwolnienie z podatku od nieruchomości w 2020r. dla niektórych
przedsiębiorców z powodu COVID-19
Podstawa prawna
- art. 15p ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji
kryzysowych (Dz.U. z 2020 poz. 374,567,568,695),
- §1 pkt 1 i 2 uchwały Nr XIX/118/20 Rady Miejskiej w Nowem z dnia 11 maja 2020r. w sprawie zwolnienia
z podatku od nieruchomości wskazanych przedsiębiorców, wobec których wprowadzono czasowe
ograniczenie działalności z powodu COVID-19 (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. 2564).
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy w Nowem ,Pl. Św. Rocha 5, biuro obsługi interesanta nr 5 lub biuro nr 31,Tel. 52 3327240 ,52 3337220
Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy
1) osoby fizyczne:
- IN-1 – informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych wraz z załącznikami ZIN-1 i ZIN-2,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne
konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (załącznik do Uchwały Nr XIX/118/20 Rady Miejskiej
w Nowem z dnia 11 maja 2020r. ).
2) osoby prawne , jednostki organizacyjne , w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej :
- DN-1 – deklaracja na podatek od nieruchomości wraz z załącznikami ZDN-1 i ZDN-2
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne
konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (załącznik do Uchwały Nr XIX/118/20 Rady Miejskiej w
Nowem z dnia 1 maja 2020r.
Termin i sposób załatwienia sprawy
1) załatwienie sprawy dla osób fizycznych następuje w drodze decyzji administracyjnej w formie odpisu podatkowego za okres objęty zwolnieniem po złożeniu IN-1 i załączników.
2) załatwienie sprawy dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych, w tym spółek nieposiadających osobowości prawnej następuje w wyniku złożenia deklaracji korygujących podatek DN-1 i załączników.
3) załatwienie sprawy następuje bez zbędnej zwłoki jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy
Na wydaną decyzję przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy , za pośrednictwem organu podatkowego , w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. Odwołanie nie wstrzymuje wykonania decyzji.
Uwagi
Zwolnienie stosuje się w podatku od nieruchomości za miesiąc maj, czerwiec, lipiec 2020r. Zwolnienie stanowi pomoc publiczną mającą na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce państwa członkowskiego i jest udzielane zgodnie z sekcją 3.1 Komunikatu Komisji Europejskiej . Organ właściwy do rozpatrzenia sprawy- Burmistrz Nowego.