UCHWAŁA  Nr XLI/255 /06

RADY MIEJSKIEJ W NOWEM

z dnia 29 Czerwca 2006

 

 

w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu

                 jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze.

 

 

                 Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142  poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271 i Nr 214, poz.1806, z 2003 r. Nr 80, poz.717 i Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203 i Nr 167, poz.1759, z 2005 r. Nr 172, poz.1441 i Nr 175, poz.1457 oraz z 2006 r. Nr 17, poz.128) i art.198 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. (Dz. U.  Nr 249  poz. 2104 , Nr 169, poz.1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz.319) uchwala się, co następuje:

 

 

§  1. Określa się harmonogram prac nad informacją  o przebiegu wykonania budżetu:

1)      w terminie do 20 lipca dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych ,

      przedstawiają stosowną informację Skarbnikowi Gminy,

2)      w terminie do 31 lipca dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki

      Zdrowotnej Gminnej Przychodni w Nowem , przedstawia stosowną informację

      Skarbnikowi Gminy,

3)      w terminie do 15 sierpnia Skarbnik Gminy przygotowuje zbiorczą informację,

4)      w terminie do 20 sierpnia informację przyjmuje Burmistrz Gminy,

5)      w terminie do 31 sierpnia Burmistrz Gminy przedstawia informację Radzie Miejskiej  i Regionalnej Izbie Obrachunkowej.

 

§ 2. Określa się zakres i formę informacji z wykonania budżetu:

      1)  część tabelaryczna określa stopień wykonania dochodów i wydatków w pełnej

           szczegółowości klasyfikacji budżetowej,

      2)  część opisowa odnosi się do:

           a) wykonania dochodów według poszczególnych źródeł  z wyszczególnieniem

               skutków obniżenia górnych stawek podatków, skutków decyzji wydanych

               przez organ podatkowy, stanów zaległości i nadpłat ,

           b) wykonania planowanych wydatków w działach z wyszczególnieniem

               wydatków bieżących i wydatków majątkowych,

           c) wykonania planowanych zadań inwestycyjnych,

           d) stopnia realizacji zadań zleconych z administracji rządowej oraz zadań

                w  ramach porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,

            e) informacji o przebiegu gospodarki pozabudżetowej,

            f) informacji o przebiegu gospodarki finansowej w funduszach celowych,

            g) informacji o realizacji zadań finansowych z funduszy zewnętrznych,

                w tym funduszy strukturalnych oraz mechanizmów finansowych,

            h) informacji o stanie zobowiązań,

            i) informacji o wyniku finansowym budżetu ,

 

       3)  część opisowa odnosi się do stopnia realizacji budżetu , w szczególności zaś

            do poprawności planu oraz ewentualnych zagrożeń.

 

§ 3. Określa się zakres i formę informacji o przebiegu wykonania planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Gminnej Przychodni w Nowem :

1)      część tabelaryczna określa stopień realizacji przychodów, kosztów

      oraz skrócony rachunek zysków i strat  , 

2)      sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym oraz działalności inwestycyjnej,

3)      część opisowa odnosi się do:

a)      wykonania przychodów,

b)      wykonania kosztów,

c)       stanu należności,

d)      stanu zobowiązań.

 

§  4. W przypadku utworzenia nowych samorządowych osób prawnych lub instytucji kultury informacja o przebiegu wykonania planów finansowych tych jednostek zostanie włączona do niniejszej informacji, przy czym określony w niniejszej uchwale zakres informacji stosowany będzie odpowiednio dla nowych jednostek.

 

§  5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy.

 

§  6.  Traci moc uchwała Nr  XXI/ 178 /2000 Rady Miejskiej w Nowem z dnia

21 .08.2000 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze

 

§  7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

mgr Marek Słomiński

 

 

 

 

Uzasadnienie

 

 

  

do uchwały Rady Miejskiej w Nowem Nr XLI/255  /06 z dnia 29 Czerwca 2006.

w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu

jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze

 

 

W związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych zachodzi konieczność dostosowania treści wcześniej podjętej uchwały w przedmiotowej sprawie do obowiązujących przepisów .

Zgodnie z przepisami art. 198 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych  (Dz. U. z 2005 roku Nr 249 poz. 2104) organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

mgr Marek Słomiński