UCHWAŁA Nr XLI/255 /06
RADY MIEJSKIEJ W NOWEM
z dnia 29 Czerwca 2006
w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu
jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271 i Nr 214, poz.1806, z 2003 r. Nr 80, poz.717 i Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203 i Nr 167, poz.1759, z 2005 r. Nr 172, poz.1441 i Nr 175, poz.1457 oraz z 2006 r. Nr 17, poz.128) i art.198 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 , Nr 169, poz.1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz.319) uchwala się, co następuje:
§ 1. Określa się harmonogram prac nad informacją o przebiegu wykonania budżetu:
1) w terminie do 20 lipca dyrektorzy i kierownicy jednostek organizacyjnych ,
przedstawiają stosowną informację Skarbnikowi Gminy,
2) w terminie do 31 lipca dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki
Zdrowotnej Gminnej Przychodni w Nowem , przedstawia stosowną informację
Skarbnikowi Gminy,
3) w terminie do 15 sierpnia Skarbnik Gminy przygotowuje zbiorczą informację,
4) w terminie do 20 sierpnia informację przyjmuje Burmistrz Gminy,
5) w terminie do 31 sierpnia Burmistrz Gminy przedstawia informację Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej.
§ 2. Określa się zakres i formę informacji z wykonania budżetu:
1) część tabelaryczna określa stopień wykonania dochodów i wydatków w pełnej
szczegółowości klasyfikacji budżetowej,
2) część opisowa odnosi się do:
a) wykonania dochodów według poszczególnych źródeł z wyszczególnieniem
skutków obniżenia górnych stawek podatków, skutków decyzji wydanych
przez organ podatkowy, stanów zaległości i nadpłat ,
b) wykonania planowanych wydatków w działach z wyszczególnieniem
wydatków bieżących i wydatków majątkowych,
c) wykonania planowanych zadań inwestycyjnych,
d) stopnia realizacji zadań zleconych z administracji rządowej oraz zadań
w ramach porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
e) informacji o przebiegu gospodarki pozabudżetowej,
f) informacji o przebiegu gospodarki finansowej w funduszach celowych,
g) informacji o realizacji zadań finansowych z funduszy zewnętrznych,
w tym funduszy strukturalnych oraz mechanizmów finansowych,
h) informacji o stanie zobowiązań,
i) informacji o wyniku finansowym budżetu ,
3) część opisowa odnosi się do stopnia realizacji budżetu , w szczególności zaś
do poprawności planu oraz ewentualnych zagrożeń.
§ 3. Określa się zakres i formę informacji o przebiegu wykonania planu finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Gminnej Przychodni w Nowem :
1) część tabelaryczna określa stopień realizacji przychodów, kosztów
oraz skrócony rachunek zysków i strat ,
2) sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym oraz działalności inwestycyjnej,
3) część opisowa odnosi się do:
a) wykonania przychodów,
b) wykonania kosztów,
c) stanu należności,
d) stanu zobowiązań.
§ 4. W przypadku utworzenia nowych samorządowych osób prawnych lub instytucji kultury informacja o przebiegu wykonania planów finansowych tych jednostek zostanie włączona do niniejszej informacji, przy czym określony w niniejszej uchwale zakres informacji stosowany będzie odpowiednio dla nowych jednostek.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy.
§ 6. Traci moc uchwała Nr XXI/ 178 /2000 Rady Miejskiej w Nowem z dnia
21 .08.2000 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
mgr Marek Słomiński
Uzasadnienie
do uchwały Rady Miejskiej w Nowem Nr XLI/255 /06 z dnia 29 Czerwca 2006.
w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu
jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze
W związku ze zmianą ustawy o finansach publicznych zachodzi konieczność dostosowania treści wcześniej podjętej uchwały w przedmiotowej sprawie do obowiązujących przepisów .
Zgodnie z przepisami art. 198 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 roku Nr 249 poz. 2104) organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze.
Przewodniczący Rady Miejskiej
mgr Marek Słomiński