Uchwała Nr XXXIX/ 242 2006

Rady Miejskiej w Nowem

z dnia 26 kwietnia 2006 r

 

 

w sprawie: udzielenia absolutorium Burmistrzowi Nowego za rok 2005.

 

    Na postawie art.18 ust.2 ustawy z 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz.U. Z 2001 r  Nr 142, poz.1591, z 2002 r Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 13, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003 r Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759) oraz art.199, ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o  finansach publicznych (Dz.U. Z 2005 r  Nr 249, poz.2104)

 

Rada Miejska

uchwala, co następuje:

 

§  1

 

Po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu gminy Nowe za rok 2005 oraz po zapoznaniu się z wnioskiem  Komisji Rewizyjnej dotyczącym udzielenia absolutorium Burmistrzowi, opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Burmistrza sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Nowe  za rok 2005 oraz opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium, udziela się absolutorium Burmistrzowi Nowego Panu Stanisławowi Butyńskiemu za rok 2005.

 

 

§  2

 

Uzasadnienie uchwały zawiera załącznik Nr 1.

§  3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie  na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Nowem.

 

 

                                                                                     Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                            mgr Marek Słomiński

 

 

 

                                                                                   Załącznik Nr 1 do uchwały RM w Nowem

                                                                                    Nr XXXIX/ 242  /2006 z 26.04.2006 r

 

 

 

U z a s a d n i e n i e

 

do Uchwały Nr XXXIX/242/2006 Rady Miejskiej w Nowem z dnia 26 kwietnia 2006 w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Nowego za rok 2005 r

.

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Nowem na posiedzeniach w dniach 27.03.06, 29.03.06, 05.04.06, rozpatrzyła sprawozdanie Burmistrza Nowego z wykonania budżetu Gminy za 2005 rok, porównała z wynikami kontroli budżetu,  jakich dokonała w ciągu roku oraz innymi sprawozdaniami i uwagami innych  komisji, a także wysłuchała ustnych wyjaśnień Burmistrza,

 a następnie stwierdziła co następuje:

Uchwalony przez Radę Miejską budżet, po uwzględnieniu zmian w ciągu roku,przewidywał realizację dochodów w kwocie 18.878,301,- zł.

Dochody wykonano w kwocie 19.371,645,- zł, co stanowiło 102,6% planu,

w tym planowane dochody własne na kwotę 6.452,604,- zł, wykonanie 

w kwocie 6.949,436,- zł, co stanowi 107,7% planu.

 

1. Uchwalony przez Radę Miejską plan wydatków budżetowych po zmianach dokonanych w ciągu roku

    przewidywał kwotę19.030,601,- zł. Wydatki zrealizowano w kwocie 18.201,942,- zł, co stanowi 95,6% ogółu

    planu.

2. Na realizację inwestycji zaplanowano w budżecie Gminy kwotę 3.212,011,-zł,

    co stanowiło 16,8%  ogółu planu wydatków. Wydatkowano kwotę 3.009,652,- zł, co  stanowi 93,8%

    planowanych wydatków na inwestycje.

3. Na wydatki bieżące budżetu zaplanowano kwotę 14.781,090,-zł, zrealizowano wydatki w kwocie

    14.154,790,- zł, co stanowi 77,6% ogółu planu. Z powyższej kwoty  61,0%   stanowiły wydatki na zadania

      własne, a 39% wydatki na zadania  zlecone.

4. Planowany deficyt budżetu Gminy na koniec 2005 roku wyniósł kwotę 152.300,- zł. Źródło sfinansowania

    deficytu budżetu stanowiły przychody z kredytu  w kwocie 315.000,- zł

5.  Budżet Gminy zamknął się za 2005 rok wynikiem dodatnim w wysokości 1.169,703,-zł.

6.  Ze środków budżetu Gminy w 2005 roku spłacono raty zaciągniętych pożyczek w kwocie 1.000,000,- zł, na

     plan 1.000.000,- zł.

7.  Zadłużenie Gminy na koniec 2005 roku z tytułu zaciągniętych pożyczek wyniosło  kwotę 3.750,000,- zł.

     z  terminem spłaty w 2006 roku i latach następnych.

8.  Gmina na 31 grudnia 2005 roku nie posiadała wymagalnych zobowiązań z terminem płatności do 31 grudnia

     2005 roku z tytułu np.: dostaw towarów i usług, składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy,

     a także wynikających z ustaw i orzeczeń sądu, udzielonych poręczeń i gwarancji.

9. Skutki obniżenia górnych stawek podatków za 2005 rok wyniosły 741.163,- zł. Skutki udzielonych ulg,

    umorzeń, zwolnień z podatków za 2005 rok wyniosły 362.937,- zł. Łącznie stanowi to kwotę 1.104.100,- zł,

    tj. 5.69% zrealizowanych dochodów.

10. Burmistrz Nowego, realizując zadania związane z wykonaniem budżetu, kierował się zasadą celowości,

      legalności, rzetelności i oszczędności w gospodarowaniu środkami publicznymi.

11. Zdaniem Komisji Rewizyjnej wyrażonym w przyjętej uchwale, powyższe daje podstawę do wyrażenia

      pozytywnej opinii o realizacji budżetu Gminy za 2005 rok i wystąpienia do Rady Miejskiej z wnioskiem

      o udzielenie absolutorium Burmistrzowi.

 

                                                                                           Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                  mgr Marek Słomiński