ROZŁOŻENIE NA RATY PODATKU LUB ZALEGŁOŚCI PODATKOWEJ Podstawa prawna - art.67a§1,pkt 1 i 2, art.67b§1,pkt 2, art. 207§1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j.Dz.U. z 2012 r. poz.749 ze zm.), - art. 56 ust.3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2004r. Nr 123,poz.1291 ze zm.), - rozporządzenie R.M. z dnia 24 października 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. z 2014 r.poz.1543), - rozporządzenie komisji (WE) nr 1535/2007 z dnia 20.12.2007r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy de mini mis w sektorze produkcji rolnej.
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy w Nowem ,Pl.Św.Rocha 5, sekretariat lub biuro nr 31,Tel.3327210,3337220
Dokumenty wymagane do załatwienia sprawy
1) osoby fizyczne:
- wniosek o umorzenie,
- dokumenty potwierdzające sytuację finansową podatnika: np. zaświadczenie o osiąganych
dochodach w gospodarstwie domowym, rachunki i faktury potwierdzające ponoszone wydatki
na potrzeby bytowe, itp.
- zaświadczenia lub oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis , jaką otrzymał w roku
którym ubiega się o pomoc de minimis oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat obrotowych
( tylko podatnicy będący rolnikami),
- formularz informacji o pomocy publicznej (tylko podatnicy będący rolnikami).
2) osoby prawne , jednostki organizacyjne , w tym spółki nieposiadające osobowości prawnej :
- wniosek o umorzenie ,
- dokumenty potwierdzające sytuacje finansową podatnika np.: bilans za rok miniony,
sprawozdanie kwartalne o przychodach, kosztach i wyniku finansowym , pisemne wyjaśnienie
dotyczące sytuacji ekonomicznej oraz określenie kierunku działania dla poprawy sytuacji
finansowej, inna dokumentacja jak: umowy kredytowe, protokoły strat, itp.
- wszystkie zaświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis, jakie wnioskujący otrzymał w roku,
w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 lat poprzedzających go lat albo oświadczenie o
wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie (składają przedsiębiorcy),
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (składają
przedsiębiorcy).
Termin i sposób załatwienia sprawy
1) załatwienie sprawy następuje w drodze decyzji administracyjnej
2) załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego następuje bez
zbędnej zwłoki , jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie późnie
j niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania
Tryb odwoławczy
Na wydaną decyzję przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w
Bydgoszczy , za pośrednictwem organu podatkowego , w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.
Odwołanie powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego
przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie. Odwołanie nie
wstrzymuje wykonania decyzji.
Uwagi
Rozłożenie na raty stosuje się w podatkach lokalnych.
Organ właściwy do rozpatrzenia sprawy- Burmistrz Nowego