Zarządzenie Nr 53/2008

Burmistrza Gminy Nowe

z dnia 25 czerwca 2008 roku

 

w sprawie: rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na wykonywanie zadań publicznych związanych z realizacją zadań Gminy Nowe w zakresie upowszechniania aktywnego wypoczynku dla dzieci i młodzieży na terenie miasta i Gminy Nowe w 2008 r. przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego.

 

 

            Na podstawie art. 11 ust.2, art.15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96,poz.873 z późn. zm[1].) oraz uchwały  oraz uchwały nr XIV/73/2007 Rady Miejskiej w Nowem z dnia 27 listopada 2007 roku w sprawie: uchwalenia na 2008 rok programu współpracy Gminy Nowe z organizacjami pozarządowymi oraz osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej do innych Kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego i stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego zarządzam, co następuje:

 

§ 1. W związku z ogłoszeniem otwartego konkursu na wykonanie zadań publicznych  przez gminę Nowe

w zakresie upowszechniania aktywnego wypoczynku dla dzieci i młodzieży na terenie miasta iGminy Nowe w 2008 r.  wpłynęły oferty wyszczególnione w Załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2. Dokonuję wyboru ofert wyszczególnionych w Załączniku nr 2, które otrzymają  dofinansowanie wykonywanych zadań z budżetu gminy.

                         

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi gminy Nowe.

 

§ 4. Zarządzenie wchodzi z dniem podjęcia.

 

                                                                                                                      Burmistrz

                                                                                                              Stanisław Butyński

 

[1] Zmiany do wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U z 2004 Nr 64, poz. 593, Nr 116, poz. 1203, Nr 210, poz. 2135, z 2005r. Nr 155, poz. 1298, Nr 169, Nr 169, poz. 1420, Nr 175, poz. 1462, Nr 249, poz. 2104, z 2006r. Nr 94, poz. 651.

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

w sprawie: rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na wykonywanie zadań publicznych związanych z realizacją zadań Gminy Nowe w zakresie organizacja wypoczynku letniego dla dzieci w 2008 r. przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego.

 

Burmistrz Gminy Nowe dnia 12 maja 2008r. ogłosił konkurs ofert na wykonywanie zadań publicznych związanych z realizacją zadań Gminy Nowe w zakresie „Organizacja wypoczynku letniego dla dzieci w 2008 r.” przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego.

1. W konkursie ofertę złożył podmiot: Polski Komitet Pomocy społecznej Zarząd Miejsko-Gminny z siedziba Plac Św. Rocha 5, 86-170 Nowe, oferując wykonanie zadania  w zakresie ” NAL - OSINY 2008 – letni wypoczynek dla dzieci z rodzin ubogich i zagrożonych społeczną marginalizacją z terenu Gminy Nowe” w okresie od 30.06.2008r. do 21.08.2007r.. Całkowity koszt zadania wyniósł 9.997,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy dziewięćset dziewięćdziesiąt siedem złotych 00/100) natomiast wnioskowana kwota to: 5.887,00 zł (słownie:  pięć tysięcy osiemset osiemdziesiąt siedem złotych 00/100)

Organ (Urząd Gminy Nowe) dokonał analizy ofert pod kątem spełnienia wymagań zawartych w  ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96,poz.873 z późn. zm.) i warunkach ogłoszenia o w/w konkursie. W ocenie organu oferta spełnia n/w wymagania gdyż zawiera:

            1) statut podmiotu,

2) aktualny wypis z rejestru sądowego (z ostatnich 3 miesięcy); w przypadku kościelnych osób prawnych – dekret powołujący kościelną osobę prawną,

w przypadku wniosku składanego przez oddział terenowy nie posiadający 

            osobowości prawnej - aktualne pełnomocnictwo zarządu głównego do składania 

            wniosku o dotacje na realizacje zadania,

            podpisywania umów w tym zakresie, dysponowania uzyskanymi funduszami

            i dokonywania rozliczeń z tych funduszy

            3)  dokument upoważniający daną osobę lub osoby do reprezentowania podmiotu  

                        dotyczy podmiotów, które w dokumencie stanowiącym o podstawie

                        działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do

                         reprezentowania podmiotu,

4)zaświadczenie z banku lub kserokopia wyciągu rachunku bankowego, informująca o 

            aktualnym numerze konta bankowego podmiotu,

5)oświadczenie, iż podmiot nie został wykluczony z prawa do ubiegania się

o przyznanie dotacji ze środków Gminy Nowe w ciągu ostatnich trzech lat,

6)oświadczenie o zgłoszeniu wypoczynku do Kuratorium Oświaty właściwego dla

miejsca realizacji w przypadku realizacji form wypoczynku wynikających
z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997r.
w sprawie warunków, jakie muszą spełnić organizatorzy wypoczynku dzieci
i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania, dla realizacji zadań ujętych w rozdziale I, ust. 2 pkt 1, 2, 3.

7)sprawozdania finansowego i merytorycznego z działalności podmiotu za ubiegły rok

lub w przypadku dotychczasowej krótszej działalności, za okres tej działalności,

8)rekomendacje udzielone organizacji przez inne podmioty ( w szczególności przez

PCPR, MGOPS, szkoły itp. )

Zakres złożonej oferty wchodzi w zakres statutowej działalności stowarzyszenia, ponadto stowarzyszenie posiada doświadczenie w w/w wykonywanych przedsięwzięć. Przedstawiony kosztorys zadania jest wiarygodny gdyż zadanie zostało realnie skalkulowane pod względem finansowym. 

Wobec powyższego została przyznana kwota dotacji na wykonanie zadania w wysokości: 5.887,00 zł (słownie:  pięć tysięcy osiemset osiemdziesiąt siedem złotych 00/100)

 

 

                                                                                                                

2. W konkursie ofertę złożył podmiot: ZESPÓŁ CARITAS Parafii św. Mateusza ul. Krótka 7

86 – 170 Nowe, oferując wykonanie zadania  w zakresie „Historia naszej planety, tajniki życia wielkich gadów” – letni wypoczynek dla dzieci z rodzin ubogich i zagrożonych społeczną marginalizacją z terenu Gminy Nowe” w okresie od  01 lipca 2008r. do 31 sierpnia 2008r.. Całkowity koszt zadania wyniósł 2.434,00 zł (słownie: dwa tysiące czterysta trzydzieści cztery złote 00/100) natomiast wnioskowana kwota to: 2.210,00 zł (słownie: dwa tysiące dwieście dziesięć złotych 00/100)

            Organ (Urząd Gminy Nowe) dokonał analizy ofert pod kątem spełnienia wymagań zawartych w  ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96,poz.873 z późn. zm.) i warunkach ogłoszenia o w/w konkursie. W ocenie organu oferta spełnia n/w wymagania gdyż zawiera:

            1) statut podmiotu,

2) aktualny wypis z rejestru sądowego (z ostatnich 3 miesięcy); w przypadku kościelnych osób prawnych – dekret powołujący kościelną osobę prawną,

w przypadku wniosku składanego przez oddział terenowy nie posiadający 

            osobowości prawnej - aktualne pełnomocnictwo zarządu głównego do składania 

            wniosku o dotacje na realizacje zadania,

            podpisywania umów w tym zakresie, dysponowania uzyskanymi funduszami

            i dokonywania rozliczeń z tych funduszy

            3)  dokument upoważniający daną osobę lub osoby do reprezentowania podmiotu  

                        dotyczy podmiotów, które w dokumencie stanowiącym o podstawie

                        działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do

                         reprezentowania podmiotu,

4)zaświadczenie z banku lub kserokopia wyciągu rachunku bankowego, informująca o 

            aktualnym numerze konta bankowego podmiotu,

5)oświadczenie, iż podmiot nie został wykluczony z prawa do ubiegania się

o przyznanie dotacji ze środków Gminy Nowe w ciągu ostatnich trzech lat,

6)oświadczenie o zgłoszeniu wypoczynku do Kuratorium Oświaty właściwego dla

miejsca realizacji w przypadku realizacji form wypoczynku wynikających
z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997r.
w sprawie warunków, jakie muszą spełnić organizatorzy wypoczynku dzieci
i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania, dla realizacji zadań ujętych w rozdziale I, ust. 2 pkt 1, 2, 3.

7)sprawozdania finansowego i merytorycznego z działalności podmiotu za ubiegły rok

lub w przypadku dotychczasowej krótszej działalności, za okres tej działalności,

8)rekomendacje udzielone organizacji przez inne podmioty ( w szczególności przez

PCPR, MGOPS, szkoły itp. )

Zakres złożonej oferty wchodzi w zakres statutowej działalności stowarzyszenia, ponadto stowarzyszenie posiada doświadczenie w w/w wykonywanych przedsięwzięć. Przedstawiony kosztorys zadania jest wiarygodny gdyż zadanie zostało realnie skalkulowane pod względem finansowym. 

Wobec powyższego została przyznana kwota dotacji na wykonanie zadania w wysokości: 2.210,00 zł (słownie: dwa tysiące dwieście dziesięć złotych 00/100)


                                                                                                                    Burmistrz

                                                                                                              Stanisław Butyński