- lokal użytkowy o powierzchni
- lokal położony na parterze i częściowo w podziemiu Zamku Krzyżackiego;
- lokal składa się z dwóch sal konsumpcyjnych (jedna na parterze, druga w podziemiu), kuchni, zmywalni
naczyń, pomieszczenia administracyjnego, podręcznego magazynku, szatni, dwóch toalet;
- lokal wyposażony w energię elektryczną, instalację wodno-kanalizacyjną, gazową oraz centralnego
ogrzewania.
4. Przeznaczenie nieruchomości i sposób jej zagospodarowania:
- lokal przeznaczony na działalność gastronomiczną - kawiarnia, restauracja, pub - z prowadzeniem imprez
okolicznościowych, rozrywkowych, oraz z uwzględnieniem współpracy z Centrum Kultury Zamek w Nowem;
- wystrój lokalu powinien być utrzymany w stylu zgodnym z charakterem budowli;
- dokonywanie bieżących konserwacji i remontów należy do obowiązków najemcy.
5. Termin zagospodarowania nieruchomości:
- najemca powinien rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej najpóźniej w terminie jednego miesiąca
od dnia podpisania umowy.
6. Wywoławcza stawka czynszu miesięcznego:
- 700,00zł (słownie: siedemset złotych 00/100gr) w tym VAT
7. Wysokość opłat z tytułu najmu i terminy wnoszenia:
- czynsz miesięczny ustalony w wyniku przetargu płatny z góry do 10 dnia każdego miesiąca;
- najemca zobowiązany będzie do pokrywania kosztów zużytej wody, energii elektrycznej, wywozu śmieci,
odprowadzania ścieków, rozmów telefonicznych, oraz kosztów centralnego ogrzewania za 253m2 powierzchni
lokalu.
8. Zasady aktualizacji opłat:
- wysokość czynszu będzie waloryzowana w okresach nie krótszych niż rok, o wysokość określoną
średniorocznym wskaźnikiem wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszanym przez Prezesa
Głównego Urzędu Statystycznego w Monitorze Polskim.
9. Podatek od nieruchomości obciąża najemcę.
10. Koszty związane z przystosowaniem lokalu do wymagań Sanepid ponosi najemca we własnym zakresie bez
możliwości dochodzenia zwrotu należności.
11. Koszty związane z urządzeniem i wystrojem wnętrza lokalu ponosi najemca we własnym zakresie bez
możliwości dochodzenia zwrotu należności.
12. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w pieniądzu w kwocie 420,00zł (słownie:
czterysta dwadzieścia złotych 00/100gr) w kasie Urzędu lub na konto Urzędu Gminy w Nowem w BS Nowe nr 17 8173 0005 2001 0000 0303 0002 do dnia 6 listopada 2007r. Za datę wpłaty przyjmuje się datę uznania rachunku bankowego Urzędu Gminy w Nowem. Dowód wniesienia wadium przez uczestnika przetargu podlega przedłożeniu komisji przetargowej przed otwarciem przetargu.
13. Termin i miejsce składania pisemnych ofert:
Oferent powinien umieścić ofertę w nieprzezroczystej kopercie zamkniętej w sposób gwarantujący nienaruszalność, zaadresowanej na adres organizatora przetargu z oznaczeniem „Przetarg Zamek” i dostarczyć ją do dnia 6 listopada 2007r do sekretariatu Urzędu Gminy w Nowem (adres: Urząd Gminy w Nowem, Plac św. Rocha 5, 86-170 Nowe, pokój nr 26). Oferta napisana w języku polskim, na maszynie do pisania lub komputerze, podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz zgodnie z postanowieniami aktualnego rejestru sądowego (wpis do ewidencji działalności gospodarczej). Zaleca się aby wszystkie strony oferty były spięte (zszyte) we właściwej kolejności, ponumerowane i parafowane przez osobę podpisującą ofertę.
Pisemna oferta powinna zawierać:
- imię, nazwisko i adres oferenta albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot,
- aktualny odpis z właściwego rejestru – Krajowego Rejestru Sądowego albo zaświadczenie o wpisie do
ewidencji działalności gospodarczej,
- datę sporządzenia oferty,
- oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,
- oświadczenie, że oferent zapoznał się z przedmiotem przetargu, oraz że jego stan techniczny jest mu znany,
- oferowaną stawkę czynszu miesięcznego,
- do oferty należy dołączyć kopię dowodu wniesienia wadium lub dowód stanowiący podstawę do zwolnienia
z tego obowiązku,
- zaświadczenia z właściwego Urzędu Gminy, Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o braku
zaległości z tytułu podatku i składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne,
- zaświadczenie z Urzędu Gminy w Nowem i Przedsiębiorstwa Usług Miejskich w Nowem sp. z o.o. (adres: PUM
Nowe sp. z o.o., Plac św. Rocha 5, 86-170 Nowe; jedynym udziałowcem PUM Nowe sp. z o.o. jest Gmina
Nowe) o braku zaległości z tytułu podatku i innych opłat (opłaty z tytułu umów najmu, dzierżawy, użytkowania
wieczystego, za dostawy wody),
- opinię z banku prowadzącego rachunek bankowy,
- opis planowanej do uruchomienia działalności – dni i godziny otwarcia lokalu, opis wystroju wnętrza, rodzaj
oferowanych usług, planowane imprezy i atrakcje,
- informacje dotyczące wiarygodności wg uznania oferenta – na przykład: obroty i osiągany zysk; ilość
zatrudnianych osób; ilość lokali, w których prowadzi działalność, wraz ze wskazaniem; referencje.
14. Przy wyborze oferty komisja przetargowa bierze pod uwagę zaoferowaną stawkę czynszu najmu, charakter i atrakcyjność planowanej do uruchomienia działalności oraz ocenia wiarygodność oferenta na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez oferenta, jak również uwzględni różnorodne usługi mieszczące się w zakresie przedmiotowej działalności.
15. O wyborze najkorzystniejszej oferty komisja przetargowa powiadomi oferentów na piśmie w terminie nie dłuższym niż 3 dni od dnia zamknięcia przetargu. W przypadku złożenia równorzędnych ofert komisja przetargowa organizuje dodatkowy przetarg ustny ograniczony do oferentów, którzy złożyli te oferty. O terminie dodatkowego przetargu oferenci zostaną zawiadomieni pisemnie.
16. Dla wygrywającego przetarg wpłacone wadium zaliczone zostanie na poczet przyszłych czynszów, a pozostali uczestnicy maja prawo do jego zwrotu po zamknięciu przetargu.
17. Uczestnik, który przetarg wygra i nie stawi się w wyznaczonym terminie do podpisania umowy nie ma prawa do zwrotu wpłaconego wadium.
18. Każdy uczestnik przetargu ma prawo zaskarżyć czynności związane z przeprowadzonym przetargiem do Burmistrza Nowego w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu. Burmistrz rozpatrzy skargę w ciągu 7 dni od dnia jej otrzymania.
19. Wszystkie ofert otrzymane przez organizatora przetargu po terminie podanym powyżej zostaną oferentom zwrócone nie otwarte.
20. Organizatorowi przetargu przysługuje prawo unieważnienia przetargu oraz zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
21. Skład komisji przetargowej:
Waldemar Studziński -Przewodniczący Komisji Przetargowej
Barbara Wołoszyn - Członek Komisji
Barbara Kotowska - Członek Komisji
Sławomir Filip - Członek Komisji
22. Udostępnienie lokalu do oględzin jest możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z organizatorem. Osobą upoważnioną do kontaktów z oferentami jest Pan Ariel Gutowski tel. 523337224