<>



 

UCHWAŁA NR VIII/41/2007

RADY MIEJSKIEJ W NOWEM

z dnia 24 kwietnia 2007 roku

 

 

w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Nowego za rok 2006

 

 

      Na postawie art.18 ust. 2, pkt 4 ustawy z 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 84, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz.1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337) oraz art. 199, ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o  finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 142, z 2006 r. Nr 45, poz. 319,

Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 oraz Nr 249, poz. 1832), uchwala, co następuje:

 

§ 1. Po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu gminy Nowe za rok 2006 oraz po zapoznaniu się z wnioskiem  Komisji Rewizyjnej dotyczącym udzielenia absolutorium Burmistrzowi, opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej

o przedłożonym przez Burmistrza sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Nowe  za rok 2006 oraz opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium, udziela się absolutorium Burmistrzowi Nowego Panu Stanisławowi Butyńskiemu za rok 2006.

 

§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie  na tablicy ogłoszeń

w Urzędzie Gminy w Nowem.

 

 

                                                                                                 Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                            mgr Marek Słomiński

 

 

U z a s a d n i e n i e

 

do Uchwały Nr VIII/41/2007 Rady Miejskiej w Nowem z dnia 24 kwietnia 2007 roku w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Nowego za rok 2006.

 

Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej w Nowem na posiedzeniach w dniach 15.03.07, 20.03.07, 26.03.07, rozpatrzyła sprawozdanie Burmistrza Nowego z wykonania budżetu Gminy za 2006 rok, porównała z wynikami kontroli budżetu,  jakich dokonała w ciągu roku oraz innymi sprawozdaniami i uwagami innych  komisji, a także wysłuchała ustnych wyjaśnień Burmistrza,

 a następnie stwierdziła co następuje:

 

1.       Uchwalony przez Radę Miejską budżet, po uwzględnieniu zmian w ciągu roku, przewidywał realizację dochodów w kwocie 18.987.118,- zł.

      Dochody wykonano w kwocie 19.408.041,- zł, co stanowiło 102,21% planu, w tym planowane dochody

      własne na kwotę 6.105.553,- zł, wykonanie  w kwocie 6.630.280,- zł, co stanowi 108,59% planu.

2.       Uchwalony przez Radę Miejską plan wydatków budżetowych po zmianach dokonanych w ciągu roku przewidywał kwotę 21.085.418,- zł. Wydatki zrealizowano w kwocie 19.276.277,- zł, co stanowi 91,4% ogółu planu.

3.       Na realizację inwestycji zaplanowano w budżecie Gminy kwotę 3.108.378,-zł, co stanowiło 14,7%  ogółu planu wydatków. Wydatkowano kwotę 1.990.558,- zł, co stanowi 64% planowanych wydatków na inwestycje. Wykonanie zadań  inwestycyjnych w 64% spowodowane zostało tym, że w planie ujęta została

      pożyczka z WOSŚ i GW w Toruniu na termoizolację budynków Szkoły Podstawowej w Nowem, która nie

      została w 2006 r. zaciągnięta.

      Odliczając planowaną pożyczkę, realizacja zadań inwestycyjnych wynosi 99,1%.

      Planowana wysokość pożyczki to 1.100.000,- zł, uwzględniając nie zaciągniętą pożyczkę plan wydatków

      inwestycyjnych wyniesie 2.008.378,- zł, wykonanie 1.990.558,- zł tj. 99,1%.

4.       Na wydatki bieżące budżetu zaplanowano kwotę 16.932.240,-zł, zrealizowano wydatki w kwocie 16.240.919,- zł, co stanowi 95,9% ogółu planu.

      Z powyższej kwoty 63,52% stanowiły wydatki na zadania własne, a 36,48% wydatki na zadania zlecone.

5.       Planowany deficyt budżetu Gminy na koniec 2006 roku wyniósł kwotę 2.098.300,- zł. Źródło sfinansowania deficytu budżetu stanowiły przychody z kredytu w kwocie 1.100.000,- zł i nadwyżki budżetowej

998.300,- zł.

6.       Budżet Gminy zamknął się za 2006 rok wynikiem dodatnim w wysokości  131.764,-zł.

7.       Ze środków budżetu Gminy w 2006 roku spłacono raty zaciągniętych pożyczek w kwocie 850.000,- zł, na plan 1.000.000,- zł.

8.       Zadłużenie Gminy na koniec 2006 roku z tytułu zaciągniętych pożyczek wyniosło  kwotę 1.099.999,63 zł.

       z terminem spłaty w 2007 roku i latach następnych.

9.       Gmina na 31 grudnia 2006 roku nie posiadała wymagalnych zobowiązań z terminem płatności do 31 grudnia 2006 roku z tytułu np.: dostaw towarów i usług, składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy,

                 a także wynikających ustaw i orzeczeń sądu, udzielonych poręczeń i gwarancji.

10.   Skutki obniżenia górnych stawek podatków za 2006 rok wyniosły 642.063,- zł.

       Skutki udzielonych ulg i zwolnień z podatków za 2006 rok wyniosły 236.532,- zł,

       umorzenia zaległości podatkowych 153.048,- zł, rozłożenie na raty i odroczenia terminu płatności

       58.358 - zł.  Łącznie stanowi to kwotę 1.090.001,- zł, tj. 5,61% zrealizowanych dochodów.

       Stan zaległości w podatkach i opłatach to kwota 596.375,- zł, stan nadpłat 14.636,-zł.

11.     Burmistrz Nowego, realizując zadania związane z wykonaniem budżetu, kierował się zasadą celowości,

        legalności, rzetelności i oszczędności w gospodarowaniu środkami publicznymi.

12.     Zdaniem Komisji Rewizyjnej wyrażonym w przyjętej uchwale, powyższe daje podstawę do wyrażenia   

13.     pozytywnej opinii o realizacji budżetu Gminy za 2006 rok i wystąpienia do Rady Miejskiej z wnioskiem

                  o udzielenie absolutorium   Burmistrzowi.

 

                                                                                                    Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                            mgr Marek Słomiński