dochody majątkowe w wysokości 1.350.000 zł, zgodnie z Załącznikiem nr
2) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki budżetu gminy w wysokości 25.328.562,06 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 23.153.162,06 zł,
2) majątkowe w wysokości 2.175.400 zł, zgodnie z Załącznikiem Nr 2.”;
3) w Załączniku nr 1 „Plan dochodów na rok 2011” odpowiednie kwoty dochodów otrzymują brzmienie jak w Załączniku nr 1 do niniejszej uchwały;
4) w Załączniku nr 2 „Plan wydatków na rok 2011” odpowiednie kwoty wydatków otrzymują brzmienie jak w Załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Nowego.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Nowem oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Przewodniczący
Marek Słomiński
Zmiany do wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz.146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr152, poz. 1020, Nr 238, poz.1578, Nr 257, poz. 1726.
UZASADNIENIE
do Uchwały Rady Miejskiej w Nowem Nr XII/73/11 z dnia 28 września 2011 roku zmieniającej budżet Gminy Nowe na rok 2011.
Zmiany w budżecie wprowadzone niniejszą Uchwałą spowodowane są :
- zwiększeniem dotacji,
- zmianą planów wydatków bieżących i majątkowych.
1. Wojewoda Kujawsko-Pomorski decyzją Nr WFB.I.3120.44.2011 z dnia 12 sierpnia 2011 r. zwiększył dotację celową z przeznaczeniem na zwrot części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego w 2010 r. W wyniku tej decyzji:
- zwiększono plan dochodów w dziale 758 (Różne rozliczenia), w rozdziale 75814 (Różne rozliczenia finansowe), w paragrafie 2030 (Dotacje celowe…) o kwotę 39.903 zł.
2. W związku ze stanowiskiem MF w sprawie finansowania zasiłków stałych z pomocy społecznej (pismo WPS.VII.020.64.2011) gmina zobowiązana jest przeznaczyć ze środków własnych 20% kosztów ponoszonych na wypłatę zasiłków stałych. W ubiegłych latach z budżetu państwa otrzymywaliśmy 100% środków na tego rodzaju zadania własne. Aby zapewnić wypłatę zasiłków należy:
- zwiększyć plan wydatków w dziale 852 (pomoc społeczna), w rozdziale 85216 (Zasiłki stałe), w paragrafie 3110 (Świadczenia społeczne) o kwotę 30.625 zł.
3. W związku z zamiarem realizacji nowych zadań inwestycyjnych planujemy (jeszcze w 2011 r.) poniesienie wydatków na prace projektowe, i tak:
a) na projekt „rewitalizacja rynku i kamienic”, w dziale 600 (Transport i łączność),
w rozdziale 60095 (Pozostała działalność), w paragrafie 6050 (Wydatki inwestycyjne…) w kwocie 40.000 zł,
b) na zadanie „ rewitalizacja kąpieliska nad Jeziorem Czarownic”, w dziale 926 (Kultura fizyczna), w rozdziale 92695, w paragrafie 6050 w kwocie 37.000 zł,
c) na przygotowanie czterech projektów placów zabaw:
- w Górnych Morgach i Małym Komórsku,w dziale 010 (Rolnictwo i łowiectwo), w rozdziale 01095, w paragrafie 6050 w kwocie 5.000 zł,
- przy ul. Leśnej i Grudziądzkiej, w dziale 900 (Gospodarka komunalna i ochrona środowiska), w rozdziale 90095, w paragrafie 6050 w kwocie 5.000 zł,
d) na zadanie „zmiana sposobu użytkowania istniejącego budynku szkoły na lokale mieszkalne oraz remont świetlicy wiejskiej wraz z zagospodarowaniem terenu”, w dziale :
- 700 (Gospodarka mieszkaniowa),w rozdziale 70004, w paragrafie 6050 w kwocie 18.500 zł,
- 921 (Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego), w rozdziale 92109 (Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby), w paragrafie 6050 w kwocie 18.500 zł.
4. Po ostatecznym rozliczeniu nakładów inwestycyjnych na wodociąg w Zdrojewie (plan wydatków 150.000 zł, wykonanie 134.441,94 zł) proponujemy:
- zmniejszyć plan wydatków w dziale 010, w rozdziale 01010, w paragrafie 6050 o kwotę 15.500 zł,
- zwiększyć plan wydatków w dziale 010, w rozdziale 01010, w paragrafie 4300 o kwotę 15.500 zł (przeznaczenie: przełożenie instalacji wodociągowej na działce budowlanej).
5. Stan dróg (zarówno wiejskich jak i miejskich) w wyniku oddziaływania gwałtownych zjawisk atmosferycznych uległ znacznemu pogorszeniu. Na naprawę i bieżącą konserwację dróg wnioskujemy o przeznaczenie większych środków finansowych. Proponujemy zwiększyć plan wydatków w dziale 600 (Transport i łączność), w rozdziale 6016 (Drogi publiczne gminne), w paragrafie 4300 (Zakup usług pozostałych) o kwotę 76.000 zł.
6. Celem sfinansowania zadań wymienionych w p. 3 i 5 wnioskujemy o:
- zmniejszenie planu wydatków w dziale 900 (Gospodarka komunalna i ochrona środowiska), w rozdziale 90095, w paragrafie 4300 o kwotę 40.000 zł,
- zmniejszenie planu wydatków w dziale 700 (Gospodarka mieszkaniowa), w rozdziale 70004, w paragrafie 4270 (Zakup usług remontowych) o kwotę 150.722 zł.