UCHWAŁA Nr XXX/174/2009

RADY MIEJSKIEJ W NOWEM

z dnia 28 kwietnia 2009 roku

 

  w sprawie udzielenia odpowiedzi na skargę dotyczącą działalności Burmistrza Nowego.

 

Na podstawie art.223 § 1, art.229 pkt 3, art. 237 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm[1]. ) uchwala się, co następuje:

 

    § 1.   Przyjmuje się informację złożoną przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Nowem oraz członków Komisji Rewizyjnej dotyczącą skargi złożonej przez pana Józefa ............ na działalność Burmistrza Nowego.

 

    § 2.  Przyjmuje się treść odpowiedzi na skargę pana Józefa .............. w brzmieniu określonym w załączniku do uchwały.

 

    § 3.  Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miejskiej.

 

    § 4.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

                                                                                                                             Przewodniczący

                                                                                                                         mgr Marek Słomiński

 

 

 

 

[1] Zmiany do wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 49, poz. 509, z 2002 r. Nr 113, poz.

984, Nr 153, poz. 1271, Nr 169, poz. 1387, z 2003 r. Nr 130, poz. 1188, Nr 170, poz. 1660, z 2004r. Nr 162, poz.  1692, z 2005 r. Nr 64, poz. 565, Nr 78, poz. 682, Nr 181, poz. 1524, z 2008 r. Nr 229, poz. 1539.

 

 

Uzasadnienie

 

Do Uchwały Nr XXX/174/2009 Rady Miejskiej w Nowem z dnia 28 kwietnia 2009 roku w sprawie udzielenia odpowiedzi na skargę dotyczącą działalności Burmistrza Nowego.

 

 

            Do Wojewody Kujawsko – Pomorskiego wpłynęła skarga Pana Józefa .............. na działalność Burmistrza Nowego w zakresie utworzenia drogi gminnej.

Działając zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami) Wojewoda zgodnie z właściwością przekazał skargę Radzie Miejskiej w Nowem w celu rozpoznania zasadności zarzutów zgodnie z kompetencjami wynikającymi z ustawy o samorządzie gminnym.

Przedkładana Wysokiej Radzie uchwała stanowi projekt odpowiedzi na skargę Pana Józefa .............

 

                                                                                                                             Przewodniczący

                                                                                                                         mgr Marek Słomiński

 

Załącznik do Uchwały

Nr XXX/174/2009

                                                                                              Rady Miejskiej w Nowem

                                                                                              z dnia 28 kwietnia 2009 roku

                                                                                  Pan

Józef          

.................T

 

   Komisja Rewizyjna zapoznała się z treścią skargi złożonej przez Pana do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, przekazanej zgodnie z właściwością na ręce Przewodniczącego Rady Miejskiej, dotyczącej działalności Burmistrza Nowego w sprawie opieszałości władz Urzędu Gminy w Nowem w zakresie utworzenia drogi gminnej. Komisja zapoznała się z treścią skargi oraz niżej wymienionymi dokumentami źródłowymi:

1.      Pismo Pana ............... do Urzędu Gminy  o ustalenie swobodnego dojazdu do gospodarstwa (data wpływu 27.02.2006 r.).

2.      Protokół negocjacji dotyczących wykupu gruntu pod budowę drogi z dnia 06.10.2006 r. – planowane zakończenie przedsięwzięcia w 2007 roku.

3.      Pismo do Sądu Rejonowego w Świeciu z 11.10.2006 r. dotyczące sporządzenia odpisu z księgi wieczystej oraz do Starostwa Powiatowego o sporządzenie wypisu z rejestru gruntów i wyrysu z mapy ewidencyjnej.

4.      Zlecenie podziału geodezyjnego działek gruntu z dnia 05.03.2007 r.

5.      Zlecenie przygotowania dokumentacji (mapa) z dnia 22.11.2007 r.

6.      Faktura VAT za wykonanie mapy na kwotę 3.464,80 zł z 10.12.2007 r.

7.      Zlecenie przygotowania projektu podziału nieruchomości z 13.02.2008 r.

8.      Faktura VAT za dokonanie podziału na kwotę 6.734,30 zł z 10.03.2008 r.

9.      Pisma do Zarządu Powiatu Świeckiego, Zarządu Województwa Kujawsko – Pomorskiego, PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami oraz  Burmistrza Nowego, o wydanie opinii na temat ustalenia lokalizacji drogi gminnej       z 29.05.2008 r.

10.   Postanowienie Burmistrza Nowego z dnia 09.06.2008 r. o pozytywnym zaopiniowaniu projektu trasy drogi gminnej.

11.   Uchwała Zarządu Powiatu pozytywnie opiniująca rozbudowę drogi gminnej w Twardej Górze z dnia 12.06.2008 r.

12.   Uchwała Zarządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego pozytywnie opiniująca wniosek o ustalenie lokalizacji dla budowy drogi gminnej w Twardej Górze z dnia 17.06.2008 r.

13.   Odpowiedź PKP S.A. z dnia 26.06.2008 r. w sprawie lokalizacji drogi – pozytywna, pod warunkiem że będzie to droga „ślepa”, odpowiednio oznakowana bez możliwości wjazdu na teren PKP S.A.

14.   Notatka służbowa, dotycząca zaprojektowania placu do zawracania z dnia 11.08.2008r., sporządzona przez Specjalistę ds. Gospodarki Gruntami w Urzędzie Gminy w Nowem Pana Ariela Gutowskiego.

15.   Zaproszenie z dnia 11.08.2008 r., wystosowane do Panów Józefa                i Wojciecha               na spotkanie z Burmistrzem.

16.   Protokół ze spotkania w dniu 19.08.2008 r.

17.   Pisma do Zarządu Powiatu Świeckiego, Zarządu Województwa Kujawsko – Pomorskiego, PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami oraz  Burmistrza Nowego, z dnia 25.08.2008 r. dotyczące lokalizacji drogi.

18.   Postanowienie Burmistrza Nowego z dnia 28.08.2008 r. o pozytywnym zaopiniowaniu projektu trasy drogi gminnej. 

19.   Pismo PKP z dnia 01.10.2008 r. pozytywnie opiniujące lokalizację drogi gminnej.

20.   Uchwała Zarządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego pozytywnie opiniująca wniosek o ustalenie lokalizacji dla inwestycji budowy drogi gminnej w Twardej Górze z dnia 01.10.2008 r.

21.   Wniosek Pana Józefa ............. z dnia 15.12.2008 r. o podanie harmonogramu realizacji przyjętego zobowiązania.

22.   Wniosek Pana Wojciecha Judzińskiego z dnia 15.12.2008 r. o zajęcie stanowiska        w sprawie budowy drogi.

23.   Odpowiedzi Burmistrza do Panów W. ..........i J. ..............

24.   Pismo Kujawsko – Pomorskiej Izby Rolniczej w Bydgoszczy z siedzibą w Przysieku  z dnia 22.01.2009 r.

25.   Pismo Pana Józefa Pastuszki z dnia 29.01.2009 r. o wskazanie drogi dojazdowej do gospodarstwa.

26.   Odpowiedź Urzędu Gminy na pismo Pana ............ z dnia 29.01.2009 r.

 

Komisja Rewizyjna wskazuje na pewną niekonsekwencję podejmowanych działań, w świetle wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

Burmistrz Gminy podjął zobowiązanie budowy drogi, podpisując protokół w dniu 06.10.2006r., w którym, jako termin zakończenia inwestycji, wyznaczył 2007 rok.

Z przedstawionej dokumentacji nie wynika, iż strony zostały poinformowane o przyczynach braku realizacji uzgodnień protokołu.

Z wyjaśnień Burmistrza wynika, że główną przesłanką braku realizacji zobowiązań był brak odpowiednich środków zawarowanych w budżecie. Jednocześnie gmina podejmowała działania szukając alternatywnej drogi rozwiązania tego problemu (podjęła rozmowy z PKP S.A. i negocjacje międzysąsiedzkie).

Poza tym przygotowano następującą dokumentację:

- podział nieruchomości (marzec 2008),

- dokumentację o wydanie opinii na temat ustalenia lokalizacji drogi gminnej,

- projekt zagospodarowania terenu,

- kosztorys inwestorski (luty 2009).

W związku ze zmianą ustawy w dniu 10.09.2008 r. o szczególnych zasadach przygotowania     i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, gmina zostałaby obarczona dużo wyższymi kosztami, niż to przewidywano w 2006 roku.

W celu pozytywnego rozstrzygnięcia sprawy i poniesienia jak najniższych kosztów przystąpiono do rozmów z PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w celu przejęcia drogi asfaltowej prowadzącej do dworca w Twardej Górze oraz placu wyładowczego, której celem byłoby połączenie drogi powiatowej Nr

Przejęta droga asfaltowa wraz z placem wyładowczym, będącym własnością PKP S.A., stanowiłaby drogę dojazdową do przyległych gospodarstw rolnych.

Istotnym jest, że podjęte działania z PKP S.A. są w fazie początkowej. Efekt finalny uzyskany podczas negocjacji z PKP S.A. wskaże dalszy kierunek działań.

Biorąc pod uwagę przeanalizowaną dokumentację i wyjaśnienia pracowników Urzędu Gminy w Nowem należy uznać skargę za zasadną.

Dodać jednocześnie należy, że rozpoczęte przez Burmistrza Nowego działania przy współudziale PKP S.A. zapowiadają ostateczne rozwiązanie rzeczonego problemu.

 

                                                                                                                             Przewodniczący

                                                                                                                         mgr Marek Słomiński