UCHWAŁA Nr XXX/174/2009
RADY MIEJSKIEJ W NOWEM
z dnia 28 kwietnia 2009 roku
w sprawie udzielenia odpowiedzi na skargę dotyczącą działalności Burmistrza Nowego.
Na podstawie art.223 § 1, art.229 pkt 3, art. 237 § 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm. ) uchwala się, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się informację złożoną przez Przewodniczącego Rady Miejskiej w Nowem oraz członków Komisji Rewizyjnej dotyczącą skargi złożonej przez pana Józefa ............ na działalność Burmistrza Nowego.
§ 2. Przyjmuje się treść odpowiedzi na skargę pana Józefa .............. w brzmieniu określonym w załączniku do uchwały.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miejskiej.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
mgr Marek Słomiński
Uzasadnienie
Do Uchwały Nr XXX/174/2009 Rady Miejskiej w Nowem z dnia 28 kwietnia 2009 roku w sprawie udzielenia odpowiedzi na skargę dotyczącą działalności Burmistrza Nowego.
Do Wojewody Kujawsko – Pomorskiego wpłynęła skarga Pana Józefa .............. na działalność Burmistrza Nowego w zakresie utworzenia drogi gminnej.
Działając zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami) Wojewoda zgodnie z właściwością przekazał skargę Radzie Miejskiej w Nowem w celu rozpoznania zasadności zarzutów zgodnie z kompetencjami wynikającymi z ustawy o samorządzie gminnym.
Przedkładana Wysokiej Radzie uchwała stanowi projekt odpowiedzi na skargę Pana Józefa .............
Przewodniczący
mgr Marek Słomiński
Załącznik do Uchwały
Nr XXX/174/2009
Rady Miejskiej w Nowem
z dnia 28 kwietnia 2009 roku
Pan
Józef
.................T
Komisja Rewizyjna zapoznała się z treścią skargi złożonej przez Pana do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, przekazanej zgodnie z właściwością na ręce Przewodniczącego Rady Miejskiej, dotyczącej działalności Burmistrza Nowego w sprawie opieszałości władz Urzędu Gminy w Nowem w zakresie utworzenia drogi gminnej. Komisja zapoznała się z treścią skargi oraz niżej wymienionymi dokumentami źródłowymi:
1. Pismo Pana ............... do Urzędu Gminy o ustalenie swobodnego dojazdu do gospodarstwa (data wpływu 27.02.2006 r.).
2. Protokół negocjacji dotyczących wykupu gruntu pod budowę drogi z dnia 06.10.2006 r. – planowane zakończenie przedsięwzięcia w 2007 roku.
3. Pismo do Sądu Rejonowego w Świeciu z 11.10.2006 r. dotyczące sporządzenia odpisu z księgi wieczystej oraz do Starostwa Powiatowego o sporządzenie wypisu z rejestru gruntów i wyrysu z mapy ewidencyjnej.
4. Zlecenie podziału geodezyjnego działek gruntu z dnia 05.03.2007 r.
5. Zlecenie przygotowania dokumentacji (mapa) z dnia 22.11.2007 r.
6. Faktura VAT za wykonanie mapy na kwotę 3.464,80 zł z 10.12.2007 r.
7. Zlecenie przygotowania projektu podziału nieruchomości z 13.02.2008 r.
8. Faktura VAT za dokonanie podziału na kwotę 6.734,30 zł z 10.03.2008 r.
9. Pisma do Zarządu Powiatu Świeckiego, Zarządu Województwa Kujawsko – Pomorskiego, PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami oraz Burmistrza Nowego, o wydanie opinii na temat ustalenia lokalizacji drogi gminnej z 29.05.2008 r.
10. Postanowienie Burmistrza Nowego z dnia 09.06.2008 r. o pozytywnym zaopiniowaniu projektu trasy drogi gminnej.
11. Uchwała Zarządu Powiatu pozytywnie opiniująca rozbudowę drogi gminnej w Twardej Górze z dnia 12.06.2008 r.
12. Uchwała Zarządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego pozytywnie opiniująca wniosek o ustalenie lokalizacji dla budowy drogi gminnej w Twardej Górze z dnia 17.06.2008 r.
13. Odpowiedź PKP S.A. z dnia 26.06.2008 r. w sprawie lokalizacji drogi – pozytywna, pod warunkiem że będzie to droga „ślepa”, odpowiednio oznakowana bez możliwości wjazdu na teren PKP S.A.
14. Notatka służbowa, dotycząca zaprojektowania placu do zawracania z dnia 11.08.2008r., sporządzona przez Specjalistę ds. Gospodarki Gruntami w Urzędzie Gminy w Nowem Pana Ariela Gutowskiego.
15. Zaproszenie z dnia 11.08.2008 r., wystosowane do Panów Józefa i Wojciecha na spotkanie z Burmistrzem.
16. Protokół ze spotkania w dniu 19.08.2008 r.
17. Pisma do Zarządu Powiatu Świeckiego, Zarządu Województwa Kujawsko – Pomorskiego, PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami oraz Burmistrza Nowego, z dnia 25.08.2008 r. dotyczące lokalizacji drogi.
18. Postanowienie Burmistrza Nowego z dnia 28.08.2008 r. o pozytywnym zaopiniowaniu projektu trasy drogi gminnej.
19. Pismo PKP z dnia 01.10.2008 r. pozytywnie opiniujące lokalizację drogi gminnej.
20. Uchwała Zarządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego pozytywnie opiniująca wniosek o ustalenie lokalizacji dla inwestycji budowy drogi gminnej w Twardej Górze z dnia 01.10.2008 r.
21. Wniosek Pana Józefa ............. z dnia 15.12.2008 r. o podanie harmonogramu realizacji przyjętego zobowiązania.
22. Wniosek Pana Wojciecha Judzińskiego z dnia 15.12.2008 r. o zajęcie stanowiska w sprawie budowy drogi.
23. Odpowiedzi Burmistrza do Panów W. ..........i J. ..............
24. Pismo Kujawsko – Pomorskiej Izby Rolniczej w Bydgoszczy z siedzibą w Przysieku z dnia 22.01.2009 r.
25. Pismo Pana Józefa Pastuszki z dnia 29.01.2009 r. o wskazanie drogi dojazdowej do gospodarstwa.
26. Odpowiedź Urzędu Gminy na pismo Pana ............ z dnia 29.01.2009 r.
Komisja Rewizyjna wskazuje na pewną niekonsekwencję podejmowanych działań, w świetle wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Burmistrz Gminy podjął zobowiązanie budowy drogi, podpisując protokół w dniu 06.10.2006r., w którym, jako termin zakończenia inwestycji, wyznaczył 2007 rok.
Z przedstawionej dokumentacji nie wynika, iż strony zostały poinformowane o przyczynach braku realizacji uzgodnień protokołu.
Z wyjaśnień Burmistrza wynika, że główną przesłanką braku realizacji zobowiązań był brak odpowiednich środków zawarowanych w budżecie. Jednocześnie gmina podejmowała działania szukając alternatywnej drogi rozwiązania tego problemu (podjęła rozmowy z PKP S.A. i negocjacje międzysąsiedzkie).
Poza tym przygotowano następującą dokumentację:
- podział nieruchomości (marzec 2008),
- dokumentację o wydanie opinii na temat ustalenia lokalizacji drogi gminnej,
- projekt zagospodarowania terenu,
- kosztorys inwestorski (luty 2009).
W związku ze zmianą ustawy w dniu 10.09.2008 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, gmina zostałaby obarczona dużo wyższymi kosztami, niż to przewidywano w 2006 roku.
W celu pozytywnego rozstrzygnięcia sprawy i poniesienia jak najniższych kosztów przystąpiono do rozmów z PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w celu przejęcia drogi asfaltowej prowadzącej do dworca w Twardej Górze oraz placu wyładowczego, której celem byłoby połączenie drogi powiatowej Nr
Przejęta droga asfaltowa wraz z placem wyładowczym, będącym własnością PKP S.A., stanowiłaby drogę dojazdową do przyległych gospodarstw rolnych.
Istotnym jest, że podjęte działania z PKP S.A. są w fazie początkowej. Efekt finalny uzyskany podczas negocjacji z PKP S.A. wskaże dalszy kierunek działań.
Biorąc pod uwagę przeanalizowaną dokumentację i wyjaśnienia pracowników Urzędu Gminy w Nowem należy uznać skargę za zasadną.
Dodać jednocześnie należy, że rozpoczęte przez Burmistrza Nowego działania przy współudziale PKP S.A. zapowiadają ostateczne rozwiązanie rzeczonego problemu.
Przewodniczący
mgr Marek Słomiński