23/10/2020 S207
Polska-Nowe: Usuwanie i obróbka odpadów
2020/S 207-504253
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Nowe
Krajowy numer identyfikacyjny: PL61
Adres pocztowy: pl. św. Rocha 5
Miejscowość: Nowe
Kod NUTS: PL618 Świecki
Kod pocztowy: 86-170
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Magdalena Cichowicz
E-mail: zamowienia@gminanowe.pl
Tel.: +48 523337250
Faks: +48 523328466
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.gminanowe.pl
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.bip.gminanowe.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://www.uzp.gov.pl/e-zamowienia2/miniportal
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Nowe oraz utworzenie i prowadzenie na terenie gminy Nowe punktu selektywnej…
Numer referencyjny: IKS.271.15.2020.MC
II.1.2)Główny kod CPV
90510000 Usuwanie i obróbka odpadów
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:
Przedmiotem I części są usługi i dostawy obejmujące usługę odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, położonych na terenie gminy Nowe wraz z wyposażeniem nieruchomości w pojemniki do selektywnej zbiorki popiołu, a także dystrybucja worków do zbiórki papieru, szkła i tworzyw sztucznych oraz odpadów biodegradowalnych w zabudowie jednorodzinnej i nieruchomościach, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe. Przedmiotem II części zamówienia jest utworzenie oraz prowadzenie na terenie gminy Nowe punktu selektywnej zbiorki odpadów komunalnych (PSZOK), przyjmowanie, zbieranie i zagospodarowanie dostarczonych przez mieszkańców, odpadów komunalnych. PSZOK będzie miejscem zbiorki i czasowego magazynowania odpadów.
II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadow komunalnych od wlaścicieli nieruchomosci zamieszkałych oraz na których znajdują się domki letniskowe lub inne połozone na terenie gminy Nowe.
Część nr: 1
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
90511300 Usługi zbierania śmieci
90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90514000 Usługi recyklingu odpadów
90513200 Usługi wywozu stałych odpadów miejskich
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL618 Świecki
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Gmina Nowe, powiat świecki, województwo kujawsko-pomorskie, kraj Polska
II.2.4)Opis zamówienia:
Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia będzie prowadził:
— Wykonawca wyposaży nieruchomości w pojemniki do selektywnej zbiórki popiołu na czas realizacji przedmiotowego zamówienia;
— Wykonawca zobowiązany jest do zaoferowania, a na wniosek i koszt właściciela nieruchomości, dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości pojemników na odpady poszczególnych frakcji na czas realizacji przedmiotowego zamówienia. Będzie również zobowiązany do dystrybucji worków do selektywnego gromadzenia odpadów (dot. zabudowy jednorodzinnej i wielolokalowej do 7 lokali włącznie). Wykonawca dostarczy pojemniki i worki nie później niż do 31 stycznia 2020 r.;
— odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe;
— odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych, selektywnie zebranych, z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe w następujących frakcjach:
• frakcja I: papier (pojemnik / worek niebieski);
• frakcja II: szkło (pojemnik/worek zielony);
• frakcja III: tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale (pojemnik/ worek żółty)
• frakcja IV: popioły w sezonie grzewczym od 15 X do 15V (pojemnik metalowy);
• frakcja V: odpady biodegradowalne (pojemnik/worek brązowy);
Dokumentami regulującymi zasady gospodarowania odpadami w gminie są: Regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie oraz uchwała określająca szczegółowe zasady świadczenia usług w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami. Wykonawca odbierze i zagospodaruje odpady komunalne zmieszane i selektywnie zebrane z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe na terenie gminy. Selektywne zbieranie odpadów w gminie, prowadzi się poprzez umieszczanie poszczególnych frakcji odpadów w następujący sposób:
1) w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej (1–7 lokali mieszkalnych):
a) w pojemnikach lub workach na papier o pojemności minimum 110 litrów,
b) w pojemnikach lub workach na szkło o pojemności minimum 60 litrów,
c) w pojemnikach lub workach na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale o pojemności minimum 110 litrów,
d) w pojemnikach metalowych na popioły o pojemności minimum 110 litrów (dotyczy tylko nieruchomości opalanych paliwem stałym),
e) w pojemnikach lub workach dla odpadów biodegradowalnych minimum 60 litrów;
2) w zabudowie wielorodzinnej (powyżej 7 lokali mieszkalnych):
a) w pojemnikach na papier o pojemności minimum 1 100 l,
b) w pojemnikach na szkło o pojemności minimum 1 100 l,
c) w pojemnikach na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metale o pojemności minimum 1 100 l,
d) w pojemnikach metalowych na popioły o pojemności minimum 110 litrów (dotyczy tylko nieruchomości opalanych paliwem stałym),
e) w pojemnikach lub workach dla odpadów biodegradowalnych minimum 110 litrów.
Zbieranie odpadów komunalnych zmieszanych w gminie, prowadzi się poprzez umieszczanie odpadów w pojemnikach:
1) dla zabudowy jednorodzinnej o pojemności 60, 110/120 lub 240 litrów;
2) dla zabudowy wielorodzinnej o pojemności 240, 1100 litrów.
Pojemniki dostarczone, w ramach wyposażenia nieruchomości, winny być w dobrym stanie technicznym i sanitarnym.
Pojemniki i worki do selektywnego zbierania odpadów winny być oznaczone napisem i kolorem w następujący sposób:
1) dla odpadów papieru – napis „Gmina Nowe – papier” i kolor niebieski;
2) dla odpadów szkła – napis „Gmina Nowe – szkło” i kolor zielony;
3) dla odpadów tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych i metali –napis „Gmina Nowe – metale i tworzywa sztuczne” i kolor żółty;
4) dla popiołów – napis „popioły”– pojemnik musi być metalowy.
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium kosztu - Nazwa: Cena / Waga: 60 %
Kryterium kosztu - Nazwa: Aspekty środowiskowe / Waga: 40 %
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 04/01/2021
Koniec: 31/12/2021
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
Utworzenie i prowadzenie na terenie gminy Nowe punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych wraz z transportemodpadów pochodzących z PSZOK
Część nr: 2
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
90511200 Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90511300 Usługi zbierania śmieci
90511400 Usługi zbierania papieru
90512000 Usługi transportu odpadów
90513000 Usługi obróbki i usuwania odpadów, które nie są niebezpieczne
90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90513400 Usługi usuwania pyłu
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL618 Świecki
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Gmina Nowe, powiat świecki, województwo kujawsko-pomorskie, kraj POLSKA
II.2.4)Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest utworzenie oraz prowadzenie na terenie gminy Nowe punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), przyjmowanie, zbieranie i zagospodarowanie dostarczonych przez mieszkańców lub zarządców nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, odpadów komunalnych. PSZOK będzie miejscem zbiórki i czasowe magazynowania odpadów. Odpady zebrane w PSZOK powinny zostać przekazane do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach. Zamawiający wymaga, aby w PSZOK zbierane były w sposób selektywny następujące rodzaje odpadów:
1) papier;
2) metale;
3) tworzywa sztuczne;
4) szkło;
5) opakowania wielomateriałowe;
6) odpady ulegające biodegradacji, bioodpady i odpady zielone;
7) gleba, ziemia w tym kamienie;
8) drewno;
9) odpady budowlane i rozbiórkowe;
10) styropian opakowaniowy;
11) meble i inne odpady wielkogabarytowe;
12) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
13) zużyte baterie i akumulatory;
14) opony od pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t;
15) leki;
16) chemikalia;
17) oleje i tłuszcze;
18) strzykawki, igły wytworzone podczas iniekcji domowych.PSZOK musi zostać wyposażony w zamykane/ przykrywane pojemniki i kontenery zapewniające ochronę zebranych odpadów przed wpływem czynników atmosferycznych i dostępem zwierząt.
Wielkość i częstotliwość opróżniania pojemników i kontenerów Wykonawca dostosuje tak, aby uniemożliwić ich przepełnienie oraz zapewnić ciągłość usługi. Wykonawca wyposaży PSZOK w odpowiednią ilość pojemników i kontenerów na poszczególne frakcje odpadów, jednak nie mniejszą niż:
a) 10 szczelnych pojemników, przeznaczonych na: szkło, papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, leki, oleje, chemikalia, odpady zielone;
b) 1 kontener odkryty, przeznaczony na gruz;
c) 1 szczelny kontener zadaszony, przeznaczony na zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, świetlówki oraz baterie i akumulatory.
W ramach obsługi PSZOK wykonawca zobowiązany jest do:1) ważenia przyjmowanych odpadów;
2) wykonania 2 razy w roku (wiosną i jesienią) zbiórki odpadów wielkogabarytowych i ZSEiE z terenu gminy (punkty zbiórki na terenie miasta i w sołectwach);
3) ponoszenie wszystkich kosztów związanych z utworzeniem i funkcjonowaniem PSZOK;
4) ponoszenie wszystkich kosztów związanych z zagospodarowaniem zebranych odpadów;
5) prowadzenia rejestru przyjmowanych odpadów;
6) utrzymania czystości i porządku na terenie PSZOK – selektywnie zebrane odpady komunalne winny być na bieżąco, po zapełnieniu pojemników, kontenerów lub innych miejsc do tego przeznaczonych przekazywane do instalacji odzysku lub utylizacji;
7) prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem niniejszego zamówienia, sporządzanie wykazów i kwartalnych sprawozdań oraz przekazywanie ich do Zamawiającego w terminie nie później niż do końca miesiąca następującego po kwartale którego dotyczy + roczne sprawozdanie;
8) dysponowanie pojazdami spełniającymi wymagania dotyczące transportu odpadów, w tym wymagania wynikające z ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 154 z późn. zm.) lub posiadanie zawartych umów z podmiotami posiadającymi takie pojazdy, z którymi Wykonawca współpracuje w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów będących przedmiotem zamówienia, celem ich usunięcia z PSZOK.
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium kosztu - Nazwa: Cena / Waga: 60 %
Kryterium kosztu - Nazwa: Dostępność PSZOK dla mieszkańców / Waga: 40 %
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 04/01/2021
Koniec: 31/12/2021
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Zamawiający nie precyzuje wymagań względem wyżej wymienionego warunku
III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
dla zadania nr 1 – usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Nowe:
a) Wykonawca posiada ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 200 000,00 PLN (dwieście tysięcy złotych);
dla zadania nr 2 – Utworzenie i prowadzenie na terenie gminy Nowe punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) wraz z zagospodarowaniem odpadów komunalnych pochodzących z PSZOK:
a) Wykonawca posiada ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 100 0000,00 PLN (sto tysięcy złotych).
Przy ocenie spełniania tych warunków udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wielkości stanowiące o spełnianiu warunku będą oceniane łącznie tj. zsumowane z dokumentów składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego to jest dla części nr 1 – nie niższą niż 200 000,00 PLN, dla części nr 2 – nie niższą niż 100 000,00 PLN.
III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
W zakresie zdolności technicznej Wykonawca winien dysponować sprzętem i środkami transportu wymienionymi poniżej:
dla zadania nr 1 – usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Nowe:
a) jeden pojazd przystosowany do odbierania odpadów komunalnych (zmieszane), o pojemności skrzyni min 16 m3 i funkcji kompaktującej min x4 (czterokrotne zagęszczenie),
b) jeden pojazd przystosowany do odbierania odpadów komunalnych (popiół) o pojemności skrzyni mniejszej lub równej 16 m3,
c) jeden pojazd przystosowany do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych o pojemności skrzyni min 10 m3 i funkcji kompaktującej min x4 (czterokrotne zagęszczenie);
dla zadania nr 2 – utworzenie i prowadzenie na terenie gminy Nowe punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) wraz z zagospodarowaniem odpadów komunalnych pochodzących z PSZOK.
Zamawiający nie precyzuje wymagań względem wyżej wymienionego warunku.
W zakresie zdolności zawodowej Wykonawca winien spełniać warunek dotyczący doświadczenia według następującego:
dla zadania nr 1 – usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Nowe:
— Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje nieprzerwanie w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy co najmniej dwie usługi odbierania odpadów komunalnych, o wartości każdej z usług, co najmniej 900 000,00 PLN brutto;
dla zadania nr 2 – utworzenie i prowadzenie na terenie gminy Nowe punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) wraz z zagospodarowaniem odpadów komunalnych pochodzących z PSZOK;
— Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje nieprzerwanie w ciągu następujących po sobie 6 miesięcy co najmniej jedną usługę prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych o wartości umowy, co najmniej 70 000,00 PLN brutto.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunki dotyczące zdolności technicznej mogą być spełnione łącznie przez składających wspólną ofertę. Warunki dotyczące zdolności zawodowej zostaną spełnione wyłącznie, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże się posiadaniem wymaganego doświadczenia. Zamawiający nie dopuszcza sumowania doświadczenia. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania doświadczenia również w przypadku korzystania z zasobów podmiotu trzeciego.
Dysponowanie zasobami innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a–22d ustawy Pzp.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
1) W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
— dotyczących zdolności technicznej – dokumentem potwierdzającym spełnienie warunku w zakresie zdolności technicznej względem części nr 1, będzie wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SIWZ;
— dotyczących zdolności zawodowej – dokumentem potwierdzającym spełnienie warunku w zakresie zdolności zawodowych w ramach części nr 1 będą informacje zawarte wykazie usług wykonanych lub wykonywanych, w okresie ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem wartości wykonanych usług, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – zgodnie z treścią Załącznika nr 9 do SIWZ;
— dotyczących zdolności zawodowej – dokumentem potwierdzającym spełnienie warunku w zakresie zdolności zawodowych w ramach części nr 2 będą informacje zawarte wykazie usług wykonanych lub wykonywanych, w okresie ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem wartości wykonanych usług, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – zgodnie z treścią Załącznika nr 10 do SIWZ.
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 27/11/2020
Czas lokalny: 09:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 26/01/2021
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 27/11/2020
Czas lokalny: 10:30
Miejsce:
Urząd Gminy w Nowem, pl. św. Rocha 5, 86-170 Nowe, pokój nr 30 (sala sesyjna)
Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:
Otwarcie ofert nastąpi poprzez użycie aplikacji do szyfrowania ofert dostępnej na miniPortalu i dokonane będzie poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert za pomocą klucza prywatnego. Przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotu zamówienia. Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy oraz adresy Wykonawców, a także informacje na temat ceny i inny…
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:
Październik 2021r.
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
Akceptowane będą faktury elektroniczne
Stosowane będą płatności elektroniczne
VI.3)Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium:
1) zadanie nr 1 – usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Nowe w wysokości 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100);
2) zadanie nr 2 – utworzenie i prowadzenie na terenie gminy Nowe punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) wraz z zagospodarowaniem odpadów komunalnych pochodzących z PSZOK w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100).
2. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem do banku: 87 8173 0005 2001 0000 0303 0003;
2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669).
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego.
5. Potwierdzoną kopie dowodu wpłaty wadium należy dołączyć do oferty.
6. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych: Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancja lub poręczenie) w formie elektronicznej tj. opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (wystawcę dokumentu). Dokument wadialny powinien być dołączony do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych.
7. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Pzp.
8. Wadium wnoszone w formach określonych w pkt 2b do 2e, musi zawierać następujące elementy:
1) wskazanie gwaranta poręczenia/gwarancji – podmiot wystawiający poręczenie lub gwarancję;
2) wskazanie podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji – Wykonawca w imieniu, którego ustanowiono poręczenie/gwarancję;
3) wskazanie beneficjenta poręczenia/gwarancji, tj. gminę Nowe;
4) określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja;
5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia Zamawiającemu kwoty poręczenia/gwarancji – gwarant musi oświadczyć, że zapłaci Zamawiającemu kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku, gdy Zamawiający złoży gwarantowi oświadczenie, że kwota gwarancji /poręczenia jest mu należna na podstawie art. 46 ust. 4a i 5 Pzp;
6) bezwarunkowość dysponowania gwarancją – poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia lub gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 prawa zamówień publicznych;
7) nieodwołalność poręczenia/gwarancji – gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji;
8) określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia/gwarancji – wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego;
9) określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji – prawa z poręczenie/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
9. Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia uważa się za wniesione prawidłowo.
10. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami SIWZ lub zawierające postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Zamawiającego, jest równoznaczne z nie wniesieniem wadium.Zmiany umowy zapisano w SIWZ. Obowiązek informacyjny RODO został opisany w SIWZ.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/kio
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
1. Środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy prawo zamówień publicznych przysługują Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy prawo zamówień publicznych, a także (wobec ogłoszenia o zamówieniu lub SIWZ) organizacjom wpisanym na listę o której mowa w art. 154 pkt 4 ustawy prawo zamówień publicznych.
2. Wyżej wymienionym podmiotom przysługuje prawo do skorzystania ze środków ochrony prawnej w postaci:
1) Odwołania przysługującego wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
2) Poinformowania Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych.
3) Skarga do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej.
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/kio
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
20/10/2020