Nowe, dnia 27 marca 2019r.

 

Nasz znak: IKS.271.4.2019.MC                    

        

                                                                       Wykonawcy ubiegający się o wykonanie zadania

 

Na podstawie art.38 ust.1 Prawa zamówień publicznych – ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2018r. , poz.1986) Wykonawca zwrócił się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji. Zgodnie z art.38 ust.2 Pzp Zamawiający przekazuje treść pytań wraz z wyjaśnieniami.

 

 

Dotyczy: Zapytania z dnia  13 marca, 14 marca, 15 marca, 19 marca, 20 marca 2019r. w postępowaniu:

 „ Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Budowa przedszkola samorządowego w Nowem wraz z wyposażeniem – Etap I.”

 

Pytanie nr 1) Prosimy o wskazanie wysokości iglic instalacji odgromowej.

 

Ad.1) Maszt o wysokości 4m z rury fi32 ocynkowanej zgodnie z PN EN 62 561-1

Głowica aktywna 60, ?T - 60µs długości 474mm średnica 50,8mm lub 63mm promień ochronny R=63m

 

Pytanie nr 2) W punkcie 2.14. Instalacja oświetlenia zewnętrznego części opisowej projektu branży elektrycznej czytamy:

[…] Z RG zasilić również oświetlenie na elewacji budynku. Lokalizacja opraw zgodnie z rysunkami elewacji branży architektonicznej.

      Nie stwierdziliśmy obecności opraw oświetleniowych na wskazanych wyżej rysunkach. Wnosimy o wskazanie miejsc montażu i rodzaju opraw.

      

       Ad.2) Ze względu na oświetlenie zewnętrzne terenu na rysunku elewacji branży architektonicznej brak przewidzianych opraw na elewacji budynku.

 

Pytanie nr 3) W przedmiarze części budowlanej (1.2.4 Oświetlenie zewnętrzne) czytamy:

Prosimy o określenie prawidłowej liczby opraw i słupów wraz podaniem ich rodzaju.

 

 Ad. 3) Oświetlenie zewnętrzne:

Montaż latarń zewnętrznych oświetlenia 6m 16 sztuk,

Montaż latarń zewnętrznych oświetlenia 8m 5 sztuk,

Montaż opraw oświetlenia zewnętrznego na słupie 21 sztuk.

 

 

Pytanie nr 4) W związku z ogłoszonym przetargiem zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie kwestii płatności. Zgodnie z wzorem umowy faktura II częściowa wystawiona będzie po wykonaniu prac zgodnie z przedmiarem poz. 1.10 – 1.18. Zgodnie z przedmiarem zakres prac przewiduje w tym etapie wykonanie m.in. posadzek wraz z warstwami wykończeniowymi. Zgodnie z kolejnością wykonywania prac oraz technologią, przed wykonaniem posadzek należy wykonać część instalacji sanitarnych podposadzkowych. Zgodnie ze wzorem umowy oraz podziałem płatności, Zamawiający zapłaci za wykonanie instalacji sanitarnych dopiero w rozliczeniu faktury częściowej nr III. Zaproponowany we wzorze umowy podział płatności jest w pewnej części niezgodny z kolejnością oraz technologią wykonywania prac budowlanych (poza instalacjami sanitarnymi konflikt występuje np. odnośnie montażu stolarki wewnętrznej, gdzie założono płatność za stolarkę w fakturze II, natomiast dopiero w fakturze III Zamawiający zapłaci za wykonanie tynków wewnętrznych, gdzie kolejność wykonywania prac jest odwrotna). Prosimy o informację w jaki sposób następowało będzie rozliczenie prac, jeśli część prac zgodnie z przedmiarem zostanie wykonanych wcześniej niż zakłada to harmonogram płatności?

 

Ad.4) W związku z różnymi metodami realizacji budów przez wykonawców fakturowanie za I część zamówienia  – Budowa przedszkola samorządowego w Nowem – obejmująca wykonanie prac przewidzianych w Przedmiarze nr 1 – „Przedszkole – roboty budowlanebędzie następowało w czterech etapach. I etap 30%, II etap 30%, III etap 30% i IV etap 10% wartości inwestycji. Zaliczenie do fakturowania danego etapu będzie następowało na podstawie zrealizowania w całości poszczególnych pozycji ujętych w tabeli elementów scalonych, zgodnie z przypisanymi udziałami procentowymi obliczonymi na podstawie wartości kosztorysu inwestorskiego. O wyborze pozycji do danego etapu będzie decydował wykonawca w porozumieniu z inspektorem nadzoru inwestorskiego, sprawującym nadzór nad wykonywaniem robót zgodnie ze sztuką budowlaną.

 

      Tym samym Zamawiający dokonuje zmiany dotyczącej fakturowania na II część zamówienia - Zagospodarowanie terenu w obrębie przedszkola samorządowego w Nowem – obejmująca wykonanie prac przewidzianych w Przedmiarze nr 2 – „Przedszkole – zagospodarowanie terenu. Fakturowanie będzie następowało w trzech etapach. . I etap 40%, II etap 50%, III etap 10%  wartości inwestycji. Zaliczenie do fakturowania danego etapu będzie następowało na podstawie zrealizowania w całości poszczególnych pozycji ujętych w tabeli elementów scalonych, zgodnie z przypisanymi udziałami procentowymi obliczonymi na podstawie wartości kosztorysu inwestorskiego. O wyborze pozycji do danego etapu będzie decydował wykonawca w porozumieniu z inspektorem nadzoru inwestorskiego, sprawującym nadzór nad wykonywaniem robót zgodnie ze sztuką budowlaną.

 

     W związku z wyżej udzielonymi odpowiedziami Zamawiający dokonuje zmiany we wzorze umowy część I §8 pkt.7 oraz we wzorze umowy część II §8 pkt.7.

 

 

Pytanie nr 5) Proszę o informację czy pielęgnacja zieleni w ciągu 3-letniego okresu obejmuje również pielęgnację trawników?

W projekcie nie ma informacji na ten temat (jest tylko opis pielęgnacji drzew).

 

Ad.5) Pielęgnacja zieleni w ciągu 3-letniego okresu obejmuje tylko pielęgnację drzew, zgodnie z projektem.

Pytanie nr 6) Prosimy o podanie prawidłowej ilości słupów oświetleniowych wys. 6m. W przedmiarze robót w pozycji 402 jest 16 sztuk słupów wys. 6m oraz w pozycji 403 jest 16 sztuk słupów wys. 8m. Na schemacie PZT-01 słupów wys. 6m jest 16 sztuk, a wysokości 8m 5 sztuk. Prosimy o doprecyzowanie.

Ad.6) Oświetlenie zewnętrzne:

Montaż latarń zewnętrznych oświetlenia 6m 16 sztuk,

Montaż latarń zewnętrznych oświetlenia 8m 5 sztuk,

Montaż opraw oświetlenia zewnętrznego na słupie 21 sztuk.

 

Pytanie nr 7) W odpowiedziach na pytania Wykonawcy Zamawiający poinformował, że „Postaci z bajek nie są szczegółowo opisane. Mogą być różnorodne w zależności od grupy dzieci. Szablony te należy przyjąć na podstawie wyceny indywidualnej opracowanej przez grafika.”. Ze względu na wysoki koszt malowania postaci z bajek prosimy chociażby o wskazanie w przedmiarze maksymalnej powierzchni malowania takich postaci, jaką należy przyjąć w wycenie.

 

Ad.7) Zamawiający wskazuje, że w wycenie dotyczącej malowania postaci z bajek należy przyjąć, że będzie to 10 postaci o wielkości

 

Pytanie nr 8) Załączona Opinia geotechniczna nie zawiera rysunku Lokalizacji otworów. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji.

 

Ad.8) Zamawiający informuje, ze nie posiada rysunku i nie jest w stanie go dostarczyć.

 

Pytanie nr 9)  W przedmiarze robót „całość kubatura” w pkt.341-351 oraz w przedmiarze robót „całość zagospodarowanie terenu”, w pkt.207-217, nastąpiło zdublowanie pozycji. Prosimy o wyjaśnienie. Prosimy o uszczegółowienie informacji zawartych we Wzorze umów cz.I§pkt.7 oraz we Wzorze umów cz. II §8 pkt.7 dotyczących wyżej wspomnianego zakresu.

 

Ad.9) Z przedmiaru "kubatura całość”, czyli „Przedszkole- roboty budowlane” nie należy brać pod uwagę do kalkulacji pozycji 341 - 351. Pozycje te dotyczą tylko II części zamówienia.

       W związku z różnymi metodami realizacji budów przez wykonawców fakturowanie za I część zamówienia  – Budowa przedszkola samorządowego w Nowem – obejmująca wykonanie prac przewidzianych w Przedmiarze nr 1 – „Przedszkole – roboty budowlanebędzie następowało w czterech etapach. I etap 30%, II etap 30%, III etap 30% i IV etap 10% wartości inwestycji. Zaliczenie do fakturowania danego etapu będzie następowało na podstawie zrealizowania w całości poszczególnych pozycji ujętych w tabeli elementów scalonych, zgodnie z przypisanymi udziałami procentowymi obliczonymi na podstawie wartości kosztorysu inwestorskiego. O wyborze pozycji do danego etapu będzie decydował wykonawca w porozumieniu z inspektorem nadzoru inwestorskiego, sprawującym nadzór nad wykonywaniem robót zgodnie ze sztuką budowlaną.

 

      Tym samym Zamawiający dokonuje zmiany dotyczącej fakturowania na II część zamówienia - Zagospodarowanie terenu w obrębie przedszkola samorządowego w Nowem – obejmująca wykonanie prac przewidzianych w Przedmiarze nr 2 – „Przedszkole – zagospodarowanie terenu. Fakturowanie będzie następowało w trzech etapach. . I etap 40%, II etap 50%, III etap 10%  wartości inwestycji. Zaliczenie do fakturowania danego etapu będzie następowało na podstawie zrealizowania w całości poszczególnych pozycji ujętych w tabeli elementów scalonych, zgodnie z przypisanymi udziałami procentowymi obliczonymi na podstawie wartości kosztorysu inwestorskiego. O wyborze pozycji do danego etapu będzie decydował wykonawca w porozumieniu z inspektorem nadzoru inwestorskiego, sprawującym nadzór nad wykonywaniem robót zgodnie ze sztuką budowlaną.

 

     W związku z wyżej udzielonymi odpowiedziami Zamawiający dokonuje zmiany we wzorze umowy część I §8 pkt.7 oraz we wzorze umowy część II §8 pkt.7.

Zamawiający informuje, ze również wprowadza załącznik nr 1 do każdego wzoru umowy – Załącznik nr 1 do Wzoru umowy na cz.1 – Tabela z udziałami na  „Budowę przedszkola samorządowego w Nowem – obejmująca wykonanie prac przewidzianych w Przedmiarze nr 1 – „Przedszkole – roboty budowlane” oraz Załącznik nr 2 do Wzoru umowy na cz. II -Zagospodarowanie terenu w obrębie przedszkola samorządowego w Nowem – obejmująca wykonanie prac przewidzianych w Przedmiarze nr 2 – „Przedszkole – zagospodarowanie terenu.

 

 

                                                                                         Burmistrz Nowego

                                                                                            Czesław Woliński