Nowe, dnia 2 kwietnia 2009 roku
Znak: IKS/7624/01.2/09
D E C Y Z J A
o środowiskowych uwarunkowaniach
Na podstawie art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4 i art. 84 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 / w związku z § 3 ust. 1 pkt 56 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko / Dz. U. z 2004 r. Nr 257, poz. 2573 z późn. zm. / oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.); po rozpatrzeniu wniosku Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Gminy w Nowem w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na przebudowie ulicy Zielonej w Nowem na działkach ewidencyjnych nr 73/2, 95/1 ( obręb Nowe).
S T W I E R D Z A M
brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pod nazwą „Przebudowa ulicy Zielonej w Nowem na działkach ewidencyjnych nr 73/2, 95/1 ( obręb Nowe)”.
U Z A S A D N I E N I E
W dniu 29 grudnia 2008 roku Referat Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Gminy w Nowem zwrócił się z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w związku z planowaną przebudową ulicy Zielonej w Nowem na działkach ewidencyjnych nr 73/2, 95/1 ( obręb Nowe), w obrębie istniejącego pasa drogowego.
Powyższa inwestycja zgodnie z obowiązującymi przepisami wymagała przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko. W dniu 21 stycznia 2009 r. organ prowadzący postępowanie podał do publicznej wiadomości informacje oraz zawiadomił strony o wszczęciu postępowania w przedmiotowej sprawie.
W związku z tym, że przedmiotowe przedsięwzięcie zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 56 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko / Dz. U. z 2004 r. Nr 257, poz. 2573 z późn. zm. /, może potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko i sporządzenie raportu może być wymagane, wystąpiono zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko / Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz.1227/ do organów opiniujących : Starosty Powiatowego w Świeciu i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świeciu o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – co do zakresu raportu dla w/w inwestycji.
Starosta Świecki postanowieniem o znaku OŚ-7633/11/2009 z dnia 3 lutego 2009 r. oraz Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świeciu opinią o znaku N.NZ-4201-2/23/09 z dnia 27 stycznia 2009 r. uznali, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
W tej sytuacji Burmistrz Nowego w dniu 18 marca 2009 r. wydał postanowienie znak IKS/7624/01.1/09, w którym opierając się na opiniach organów uzgadniających wymienionych wyżej, stwierdził również brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia.
Po zapoznaniu się z kartą informacyjną przedsięwzięcia ustalono, że planowana inwestycja dotyczy przede wszystkim przebudowy i remontu zdeformowanej nawierzchni jezdni, chodników i wjazdów na posesje. Planowane przedsięwzięcie nie będzie miało negatywnego wpływu na środowisko, ale znacznie poprawi stan istniejącej drogi. Przebudowa ulicy nie stwarza żadnego zagrożenia dla zdrowia ludzi. Poprawi płynność ruchu, a tym samym zmniejszy się emisja spalin i hałasu, zwiększy się bezpieczeństwo ruchu pieszych dzięki oddzieleniu ruchu kołowego od pieszego. Faza realizacji będzie wiązać się z uciążliwościami środowiskowymi mającymi jednak charakter krótkotrwały i odwracalny wynikającymi z pracy sprzętu budowlanego.
Inwestycja zlokalizowana zostanie na terenie poza wyznaczonymi oraz potencjalnymi obszarami Natura 2000 przekazanymi do Komisji Europejskiej. Najbliżej zlokalizowane obszary chronione Natura 2000 położone są w odległości pow.
Na etapie prowadzonego postępowania nie zgłoszono żadnych uwag, wniosków i zastrzeżeń do planowanej inwestycji.
Mając powyższe na uwadze orzeczono jak w sentencji.
P O U C Z E N I E
1. Zgodnie z art.86 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko /Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227/ decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach wiąże organ wydający decyzję, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1-13
2. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 cytowanej wyżej ustawy.
3. Wniosek ten powinien być złożony nie później niż przed upływem czterech lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.
4. Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.
5. Decyzja zostaje podana do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na stronie BIP Urzędu Gminy w Nowem oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Nowem.
6. Zgodnie z art. 7 ust. 3 i załącznikiem do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej /Dz. U z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm. / jednostki samorządu terytorialnego są zwolnione od opłaty skarbowej.
Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem organu wydającego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Burmistrz Nowego
Stanisław Butyński
Załączniki :
- karta informacyjna przedsięwzięcia
- charakterystyka przedsięwzięcia
Otrzymują :
1 . Referat Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Gminy w Nowem
2 . a/a
Do wiadomości :
1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świeciu
2. Starosta Powiatowy w Świeciu.
3. BIP Urzędu Gminy w Nowem
4. Tablica ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Nowem